Webmail update

Datum
22-08-2017 12:00
Partner
MijnHostingPartner.nl
Beste Klant, 

In de nacht van 21 op 22 augustus 2017 hebben we de webmail geupdatet naar de laatste versie. Er zit op dit moment helaas nog vertraging in het werken met de webmail. Na nader contact met de leverancier blijkt dat er nog processen bezig zijn met updaten op de achtergrond. Dit proces kan 24 uur duren, dus wij moeten nog wachten voordat wij verdere actie kunnen ondernemen. 

We begrijpen dat dit vervelend kan zijn. We raden daarom aan om de mail even in te stellen in een lokale email client zoals Windows 10 Mail of Outlook. Hier zijn de problemen niet aanwezig. 
Om een email adres in te stellen kan op de volgende link gekeken worden: 

https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/75/Email-instellen-

Met vriendelijke groet, 

MijnPartnerGroep.nl

Update - 19-04-2019 09:40

Update 11-9-2017 - 14:30: Afmelding
Alle werkzaamheden en processen zijn afgerond en gereed. Alles functioneert weer zoals het behoort. 

Update 11-9-2017
Alle performance issues zijn verholpen. Bij sommige mailboxen kan het voorkomen dat er nog data niet zichtbaar is. Op de achtergrond loopt hier nog een proces voor, einde van de dag zal dit voor deze boxen weer in orde zijn.

Update 10-9-2017
Vannacht vind er onderhoud plaatst van 05:00 tot 07:30. In deze periode kunt u soms hinder ondervinden bij het bereiken van de webmail en eventueel de imap verbindingen. 

Update 8-9-2017
Afgelopen donderdag is de laatst hardware bijgeplaatst om de load te verlasten. Helaas duren de synchronisatie ook hier langer dan verwacht. Vandaag worden de laatste zaken geconfigureerd en zullen de problemen met de webmail morgen tot het verleden behoren. Gedurende de gehele dag kun je hinder ondervinden van de werkzaamheden. Wij excuseren ons voor het ongemak en danken je voor je geduld. 


Update 1-9-2017
Volgende week dinsdag en donderdag worden de permanente oplossingen toegepast. Hierna behoren de problemen tot het verleden. 


Update 30-8-2017
Er is weer nader contact geweest met de software leverancier maar dit heeft helaas nog niet tot een oplossing geleid. Het wordt remote nagekeken door de leverancier om de bugs en snelheid zo spoedig mogelijk op te lossen. 


Update 29-8-2017  11:30
Voor klanten die wel met verschillende apparaten op de webmail willen komen dan raden wij aan om het account van MijnHostingPartner.nl in te stellen in outlook.com of gmail.com. Dit kan op de volgende manieren: 
https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/1444/E-mail-instellen----outlookcom-.html
https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/538/Email-instellen---Gmail-.html


Update 28-8-2017 10:06
De processen zijn nog steeds bezig. We merken en horen van veel klanten dat het elke dag beter wordt. Het gaat dus per domein steeds weer beter. Blijf deze melding in de gaten houden voor updates.



Update 25-8-2017  10:25
De achtergrond processen lopen nog steeds. We merken elke keer een verbetering in de snelheid en updaten deze melding weer wanneer dit afgerond is. 



Update 23-8-2017  17:41
De webmail is helaas nog steeds niet snel. Alle accounts moeten gesynchroniseerd worden wat meer tijd kost dan verwacht. Na verder contact met de software leverancier is eruit gebleken dat we hier niets verder aan kunnen om dit te versnellen. We moeten dit uitzitten en hopen dat de accounts met een paar dagen gesynchroniseerd zijn. 

Het spijt ons dat dit zo gelopen is maar we hadden helaas geen keus meer om niet up te daten naar de laatste versie. We werden dusdanig aangevallen dat de vorige versie dit simpelweg niet meer aankon. We hebben hierbij besloten om de update uit te voeren zodat er in ieder geval wel mailverkeer kon plaatsvinden. Wanneer we deze update niet hadden doorgevoerd hadden we een lange periode zonder mail gezeten. Wat niet acceptabel is.

We houden je op de hoogte vanuit deze aankondiging wanneer meer bekend.


Update 23-8-2017  12:40
De mail servers zijn weer online. 

Update 23-8-2017  12:18 
We herstarten de mailserver om problemen te verhelpen. Dit betekend dat er een korte downtime ontstaat. Excuus voor het ongemak.


Update 23-8-2017
Het indexering proces is nu aan het af ronden. De snelheid is weer beter. We geven nog een update wanneer dit afgerond is.