Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?

Ik wil mijn email account instellen op mijn iPhone / iPad welke draait op IOS 7. Hoe u te werk gaat vind u in het stappen artikel hieronder.

1. In het hoofdscherm van uw iPhone / iPad gaat u naar 'instellingen'.

Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?


2. Hierna tikt u op 'Mail, contacten, agenda's.

Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?


3. In het volgende scherm tikt u op "Nieuwe account".

Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?



4. In dit scherm kiest u voor "Anders"

Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?


5. In het volgende scherm tikt u bij het kopje Mail op 'Voeg mailaccount toe'.

Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?


6. In dit scherm dient u de email account gegevens in te vullen:
1. Naam van het nieuwe account
2. Het mailadres
3. het wachtwoord wat bij uw mailadres hoort.
4. Beschrijving van het account.

Wanneer u alle gegevens ingevuld heeft, tikt u op 'volgende' rechtsboven in het scherm.

Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?


7. In het volgende scherm kunt u kiezen op welke manier u de mail wenst te ontvangen en te verzenden. Dit kan namelijk via 'IMAP' of via 'POP'. Wij adviseren om te kiezen voor 'IMAP'. Met deze instelling worden ook uw mappen gesynchroniseerd en heeft u exact hetzelfde in uw iPhone / iPad staan als op de webmail. Voor eventuele sync tools verwijzen we u naar de webmail. Daar staat onder 'instellingen' het kopje 'Mijn hostingpartner Sync' waar u software kunt downloaden om al uw apparaten te synchroniseren.


Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?


8. Als u in het bovenstaande scherm naar beneden scrolt ziet u onderstaand scherm. U dient daar de volgende gegevens in te vullen:
Server inkomende post
1. Hostnaam: imap.mijnhostingpartner.nl
2. Gebruikersnaam: het mail adres bijvoorbeeld: naam@uwdomeinnaam.nl
3. Wachtwoord: Het wachtwoord wat bij het mailadres hoort. Deze heeft u in het controlpanel ingesteld.

Server uitgaande post
4. Hostnaam: smtp.mijnhostingpartner.nl
5. Gebruikersnaam: het mail adres bijvoorbeeld: naam@uwdomeinnaam.nl
6. Wachtwoord: Het wachtwoord wat bij het mailadres hoort. Deze heeft u in het controlpanel ingesteld.

Als u alle gegevens heeft ingevuld tikt u op 'volgende' rechtsboven in het scherm.

Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?


9. Als laatste gaat de iPhone / iPad uw instellingen controleren. Dit controleren kan erg lang duren en op een bepaald moment krijgt u onderstaand scherm te zien. Waarin u gevraagd wordt of u het account zonder SSL wilt configureren. U dient hier op 'Ja' te tikken.


Ik wil mijn mail instellen in IOS 7 op mijn iPhone of iPad, hoe doe ik dat?


10. Vervolgens gaat de iPhone / iPad opnieuw de instellingen controleren. Dit kan ook weer erg lang duren en u dient gewoon af te wachten totdat de iPhone de instellingen gecontroleerd heeft, dit kan tot 5 minuten duren hou hier dus rekening mee. In veel gevallen vraagt hij nogmaals of u zonder SSL het account wilt instellen en dan dient u nogmaals op 'Ja' te tikken. Na deze tweede keer gaat het vaak sneller en is uw account hierna opgeslagen op uw iPhone / iPad.

11. Om de mail te testen kunt u een bericht naar uzelf sturen. Zodra de mail verstuurd is moet hij ook na het handmatig ophalen direct weer binnenkomen. Als dit inderdaad het geval is, dan is uw mailaccount succesvol geconfigureerd.


12. Mocht het verzenden van een bericht niet lukken dan komt dit waarschijnlijk door de ingestelde smtp poort deze staat normaal gesproken op 25. Sommige internet providers blokkeren deze poort en dan dient u gebruik te maken van poort 26.
Dit kunt u instellen op de volgende manier:
12.1 Tikken op het account in de schermafbeelding uit stap 3.
12.2 Tikken op het mail adres dat achter account staat.
12.3 Onderaan het scherm achter "SMTP" tikken op "smtp.mijnhostingpartner.nl".
12.4 Hier tikt u op de smtp server, deze staat waarschijnlijk onder "hoofdserver".
12.5 Onderaan ziet u nu staan "Serverpoort 25" wanneer u hierop tikt kunt u de poort aanpassen naar 26.
12.6 Hierna tikt u rechtsbovenin het scherm op "Gereed".
12.7 Als laatste kunt u de test uit stap 11 nogmaals uitvoeren om te kijken of de mail nu wel juist werkt.

Mochten er nog verdere vragen zijn dan kunt u altijd de chat even raadplegen of u kunt een ticket aanmaken in het klantenpanel.