Categorieën
Email instellen - Mac mail
Getest met de laatste versie OSX Sierra 10.12.4
Om mail in te stellen in het standaard mail programma van Mac zijn de volgende stappen nodig.
Controleer het mail account door in te loggen op : https://webmail.mijnhostingpartner.nl/Login.aspx
*Noot in plaats van de standaard mail app van Mac OSX raden we ook eens aan om naar Spark email client te kijken. Dit werkt naar onze mening beter en is vele malen gemakkelijker in te stellen.
Stap 1: Open het mail programma vanaf de toolbar.
Stap 2: Klik links bovenaan in het programma bij accounts > add new account.
Stap 3: Kies voor Anders.
Voer uw email adres en wachtwoord in die u heeft aangemaakt in het control panel.
Hierna drukt u op Sign in
U komt in het volgende scherm.
Hier vult u de gegevens aan zoals aangegeven in de screenshot.
1: Uw user name is vereist, dit is het email adres.
2: Selecteer IMAP dit ondersteund meer functies en werkt goed samen met andere apparaten.
3: Voer de server adressen in. Dit is voor inkomend:
imap.mijnhostingpartner.nl
Uitgaand: smtp.mijnhostingpartner.nl
Hierna wordt het account nagelopen en geinstalleerd. U komt in het volgende scherm. Hier kunt u kiezen of ook de notities van dit account gesynchroniseerd dienen te worden.
Nadat op Done is geklikt is het account actief en kunt u gebruikmaken van de mail binnen Apple.
Ga hierna naar de account instellen en controleer de volgende instellingen:
Troubleshooting
Indien u nog steeds geen mail kunt verzenden dan kunt u de SMTP server instellingen nogmaals nakijken.
Waar aandacht aan besteed kan worden zijn de volgende items:
- Uw User name dient uw mail adres te zijn.
- Onder de SMTP server instellingen controleert u bovenstaande screenshot.
- Het wachtwoord is het wachtwoord van uw email adres. Weet u zeker dat dit het juiste is?
- In plaats van poortnummer 25 kunt u tevens 26 gebruiken. Een aantal internet providers blokkeren poort 25. Poort 587 is tevens mogelijk. Dit wordt alleen ondersteund met SSL.
- Controleer het mail adres via volgende link.
- Heeft u meerdere SMTP servers in de lijst staan die voor conflicten zorgen? Verwijder dan elke SMTP server en voeg hem opnieuw toe op de volgende wijze.
Indien problemen met inkomend verkeer:
- Wijzig uw wachtwoord op de volgende wijze.
- Controleer of u kunt inloggen op de webmail: https://webmail.mijnhostingpartner.nl/Login.aspx
Of u kunt hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.
Noot:
Indien u niet uit bovenstaand artikel komt en wij uw scherm overnemen om u verder van dienst te zijn behouden we ons voor om hier kosten voor in rekening te brengen. MijnHostingPartner.nl heeft een zeer hoge servicegraad maar voelt zich niet verantwoordelijk om problemen op te lossen die veroorzaakt worden door situaties die buiten ons om gaan. Indien een servicemedewerker het gevoel heeft dat de werkzaamheden langer duren dan 5-10 minuten dan kan hij aangeven dat er kosten worden doorberekend. De servicemedewerker zal op dat moment een vast bedrag met u afspreken. U dient rekening te houden met € 35,00 excl. BTW per 15 minuten. Heeft u vragen hierover dan kunt u deze direct vragen aan de helpdeskmedewerker.