Visuele en geschreven content laten samenwerken
Content op elke website is een belangrijk onderdeel voor het overtuigen van je bezoekers, het doel achter de content kan het uitnodigen tot een conversie zijn. Zoals een aankoop in je webshop maken, een dienst afnemen of het informeren over een bepaald onderwerp. Content speelt hierin een cruciale rol. Zowel geschreven als visueel. Laten we in deze blog post kijken hoe dit in elkaar steekt. En hoe jij hierin kunt experimenteren om het beste uit te halen.
Visuele keuzes
Marketing is een onderdeel van je dagelijkse leven, of je nu even scrolled op Instagram, een stukje fietst of in de trein zit. Zodra je ook maar ergens heen gaat, zowel fysiek of op het web, wordt je gebombardeerd met reclames en commerciële verleidingen. Van het eten en drinken wat je in de boodschappenkar legt, tot hoelang je een Instagram post open houdt. De informatie wordt verzameld.
Visuele keuzes staan centraal in elke winkel, als je ooit in een winkel hebt gestaan dan weet je dat het hoofdkantoor hier elke maand weer een ander idee voor heeft wat bij de kassa dient te staan. Impuls aanbiedingen en wat er allemaal in het blikveld staat zijn hele studies over.
Zelf had ik dit laatst in de supermarkt, wat me naderhand even twee keer liet nadenken. Een zakje bananenchips vond opeens zijn weg in mijn boodschappenmandje. Enkel omdat hij onderweg naar de kassa prominent in de weg stond, met een aparte vitrine, opvallend en toegewijd aan het merk. Het kan natuurlijk het geval zijn dat ik gewoon trek in een zakje chips had. Maar ik was al door 99% van de winkel gekomen zonder hier aan overtuigd te worden.
Dergelijke optische marketing en visuele zaken zijn nog een keer sterker aanwezig op een website. En ook nog een keer beter bij te houden voor marketers.
Content laten samenwerken
Geschreven en visuele content laten samenwerken is de truc voor het succes van jouw website. Enkel een blok tekst, of enkel een afbeelding kan verder niet uitdagen om verdere te interacten met een website. Zodra je dus de aandacht hebt, is het belangrijk om die vast te houden.
Dit doe je concreet door een afbeelding te verwerken in je tekst, die gerelateerd is aan het onderwerp, uitnodigt om meer te weten te komen of een onderdeel extra kracht te geven. Het aandacht geven aan de afbeeldingen die je gebruikt en maakt kan dus een groot verschil maken in je cijfers aan het einde van de maand.
Studies laten zien dat simpelweg het tonen van een afbeelding naast een menu item al voor 30 procent meer aankopen voor dat item kunnen generen. Visuele keuzes kunnen daarom direct een impact hebben op jouw verkopen. Om meer van dat soort cijfers en bronnen hiernaartoe te laten zien raden we aan om tevens het artikel van CrowdRiff door te nemen.
https://crowdriff.com/resources/blog/visual-marketing-statistics
Landingspagina’s en de content hierop
Aparte landingspagina’s voor jouw producten of diensten is tevens ook een behulpzame werkwijze die je kunt gaan toepassen op jouw website. Naast het separaat kunnen adverteren voor deze pagina’s en het bijhouden van de resultaten. Kan je hier eenvoudig diverse lay-outs voor uittesten en andere zaken uitproberen. Het sluit ook vaak meer aan bij de wensen van een bezoeker. Een algemene pagina waar een onderwerp niet specifiek wordt behandeld, is vaak minder interessant dan gelijk landen op hetgeen wat de gebruiker bijvoorbeeld naar gezocht had.
Landingspagina’s kunnen enorme voordelen halen uit heldere geschreven en visuele content. Vaak in kortere vorm dan menig andere pagina’s, gecomplimenteerd met afbeeldingen, dikke of opvallende tekst en zelfs video materiaal. Alles om ervoor te zorgen dat een eerste bezoeker, overtuigd wordt om een conversie te verrichten. Wat dit ook mag zijn.
Video’s, Afbeeldingen en korte zinnen
Over elk product, dienst of materiaal is tevens ook wel een video van te maken. Video’s hebben een groot bereik en worden vaak bekeken. Zeker op relevante landingspagina’s. Een video kan ook de conversies van deze landingspagina laten groeien met wel 86%. Zie ook weer de bron van CrowdRiff hiervoor.
Een hoop bedrijven nemen genoegen met een website die puur en alleen als visitekaartje geld. Er wordt vermeld waar ze zijn, wat ze doen en hoe er in contact is te komen met het bedrijf. Met een website is echter veel meer te bereiken dan dat. Een website kan gezien worden als een belangrijke ader van je bedrijf wat 24/7 ervoor kan zorgen dat mensen jouw diensten of producten onder ogen krijgen. En bestellingen ontvangen kunnen worden, formulieren worden ingevuld of anderzijds voor je bezig zijn om jouw naam te verspreiden.
Neem dus niet genoegen met enkel een website als visitekaartje, en zet nu de stappen om jouw website op de kaart te zetten! Doe dit door zelf te investeren in content in alle vormen, of eens te kijken naar onze pakketten die wij hiervoor beschikbaar hebben bij MijnWebdesignPartner.nl.