Tips om goed contact te houden met je klanten
Tips om goed contact te houden met je klanten
Elk bedrijf heeft natuurlijk een andere manier om hun klanten te benaderen, de een wat persoonlijker dan de ander.Het is bewezen dat klanten sneller tevreden zijn als ze persoonlijk benaderd worden.
Voor de klant zelf is dit prettiger omdat ze hierbij niet de indruk krijgen dat ze een nummer zijn maar gewoon als persoon behandeld worden.Hierdoor zullen ze sneller geneigd zijn om een product bij jouw bedrijf af te nemen.
Dit heeft voor jouw bedrijf natuurlijk veel voordelen maar hoe benader je klanten op een persoonlijke manier?We gaan dat in deze blog post doornemen hoe je het beste contact met je klanten kan behouden.
Contact via e-mail
De makkelijkste manier om contact te hebben met jouw klanten is via de mail.Je kan hier alleen niet klanten ondersteunen maar je kan hier ook via de mail aanbiedingen sturen.
Hiervoor dien je natuurlijk wel de aanbiedingen persoonlijk af te stellen op de klant.Je kan hiervoor eventueel kijken naar het koop gedrag van de klant.
Op basis hiervan kan je de aanbiedingen af stellen op de klant zelf.Als de klant bijvoorbeeld gebruik maakt van hosting kan je hier bijvoorbeeld je aanbiedingen op aanpassen.
Bied voldoende support mogelijkheden
Voor jouw klanten dien je natuurlijk ook voldoende ondersteuning te bieden.Denk hierbij niet alleen aan support via de mail maar ook via bijvoorbeeld een livechat.
Zo hoeven je klanten niet te wachten op een antwoord via jouw e-mail maar kunnen ze direct te woord gestaan worden.Ook voor je medewerkers kan dit een stuk makkelijker zijn, zo kunnen ze bijvoorbeeld meerdere mensen tegelijk te woord staan.
Een ander alternatief hiervoor is telefonische support, jouw klanten kunnen je dan direct via hun telefoon contact met je opnemen.Je kan ze zo ook direct helpen met het oplossen van hun probleem.
Bij MijnHostingPartner is het ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk.Dit is echter wel een add-on, dit kost echter wel 3.95 per maand, hier mee kan je wel direct contact opnemen met onze helpdesk.
Wees helder
Als klant zijnde is niks zo vervelend als vage antwoorden krijgen, vooral als je ergens hulp bij nodig hebt.Daarom is het altijd handig om vooraf duidelijk te zijn tegenover je klant.
Blijf hierbij realistisch, als je klant om WordPress hosting maar je ondersteund dit helemaal niet dan moet je hier eerlijk in zijn.Je kan hiervoor eventueel ook alternatieven bieden, zo geef je de klant toch nog mogelijkheden om diensten bij jouw bedrijf af te nemen.
Mocht het niet duidelijk zijn kan je dit natuurlijk ook nog navragen bij jouw klant.Zo voorkom je fouten en heb je sneller een tevreden klant te pakken.
Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan kan je altijd kijken of een van onze chat medewerkers beschikbaar is.Indien er niemand op de chat aanwezig is dan kan je natuurlijk een ticket aanmaken richting onze helpdesk.Ook is contact via Twitter of Facebook mogelijk.