Je content recyclen voor meer bereik
Content op een website kan op meerdere manieren gerecycled worden om hier het meeste uit te halen, laten we in deze blog post een kijkje nemen naar de manieren en tactieken die jij kan toepassen. En zo per stuk content hier het meeste profijt uit kunt halen!
Content posten op sociale media
Blog posts of andere content kan ook vaak gebruikt en ingezet worden op Sociale Media, dit zullen de meesten al doen. Maar kan je ook uitgebreider aanpakken dan enkel je URL te posten op je socials. Je kan ook de highlights van de content toelichten in een aparte Sociale Media post, en zo de kernpunten duidelijk maken en aantrekkelijk maken voor de korte attentie spanne op dergelijke sites. Ook kan je een aantrekkelijke afbeelding van je content maken en deze gebruiken op Sociale Media, wat je verder kan helpen in het bereiken van veel mensen. Sociale Media is voornamelijk een visueel platform, waar visueel aantrekkelijke posts eerder opvallen dan een laag tekst.
Post uiteraard ook wel met een link naar jouw website, of naar de specifieke content die het betrof. Zo nodig je verder verkeer uit naar je website hosting.
Content hergebruiken in video formaat
Ook kan je jouw geschreven content hergebruiken in video formaat, door een blog post te recyclen in video formaat kan je het bereik hiervan ook verhogen door dit up te loaden naar websites zoals YouTube. Waarin je dan ook toegang krijgt tot het verkeer wat zich al op die website zich bevind. Ook kan dit voor instructiehandleidingen en promotie materiaal gebruikt worden, en hoeft dit dus niet exclusief voor blog posts of andere content gebruikt te worden.
Met een YouTube video kan je het bereik van je kanaal vergroten, en ook mensen overtuigen om nadere of verdere informatie in te lezen op je website. Of natuurlijk om direct je product aan te schaffen.
Content hergebruiken in audio formaat
Audio formaat is ook relevanter dan in het verleden dankzij de populariteit van podcasts. Met een podcast interview waar je jouw bevindingen in geschreven content uitpluist met een expert in het veld, of simpelweg jouw blog post voorleest en toelicht in een podcast kan je ook weer toegang krijgen tot het verkeer wat zich bevindt op grote websites of apps zoals op Spotify. Waar podcasts beluisteren een dagelijks ritueel is geworden van velen.
Niet elk stuk geschreven content leent zich goed voor het recyclen in audio formaat, neem dus een kijkje naar je populairste content en bepaal of deze interessant zou kunnen zijn voor het behandelen via audio. Ook kan je meerdere gerelateerde stukken content behandelen in 1 podcast. Dit is in de meeste gevallen namelijk langer, en rond de 20 minuten.
Maak een ebook of whitepaper van eerdere content
Het combineren van meerdere gerelateerde blogs posts of stukken content zijn ook samen te voegen in een ebook of whitepaper, wat je vervolgens kan aanbieden ter verkoop. Of ook kunt gebruiken als incentive om bijvoorbeeld een email adres achter te laten, of bezoekers zich laten opgeven voor de nieuwsbrief.
Dit vergt vaak wel enig werk om voor elkaar te krijgen, en zeker als je dit wilt aanbieden voor de verkoop. Het kan echter een goede manier zijn om jouw blog winstgevend te maken, en niet enkel maar te vertrouwen op advertentie-inkomsten of affiliate. Maar kan voor een eigen inkomstenstroom zorgen voor jouw hobby of persoonlijke website.
Content hergebruiken in nieuwsbrieven en directe mails
Ook kan je geschreven content gebruiken voor je mailverkeer van je website, comprimeer jouw interessante blogs of content tot een samenvatting en deel dit mee via een nieuwsbrief of een directe mail. Zo kan je jouw content hergebruiken en promoten, en natuurlijk jouw bezoekers uitnodigen om verdere informatie in te lezen in de artikelen. Of juist gelijk een bestelling te plaatsen voor jouw product.
Content marketing is een dagtaak voor vele websitebeheerders en editors. Met het marketen van content kan je meer verkeer naar jouw website binnenslepen, overtuigen, informeren, en uitdagen. En kan je zo jouw bezoekers overtuigen tot het maken van een aankoop of conversie. Een website zonder content heeft weinig waarde in vrijwel alle gevallen, en aan jouw de taak als website beheerder om de website te vullen met content van hoge kwaliteit.
Hoe market jij je content voornamelijk? Laat het ons weten via Sociale Media!