Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Investeren in jouw website

Investeren in jouw website
MijnHostingPartner

Investeren in jouw website

Een website is niet een stilstaand fenomeen, er dient af en toe wel eens informatie hierop gewijzigd te worden. En als je het meeste uit een website wilt halen zal er ook nieuwe content op een regulier schema bij moeten komen. Er kan dan gevraagd worden waar je het beste in kunt investeren bij een bestaande website. Laten we dit in deze blog post oppakken om te bekijken welke investeringen de meeste winst uit te halen is. 

Websites zijn voor menig bedrijf een van de belangrijkste manieren om bestaande klanten te kunnen vasthouden en nieuwe klanten te kunnen trekken. Een solide website kan ervoor zorgen dat je dus in het algemeen betere resultaten kan krijgen. Hoe? Dat leggen we verder uit met de volgende pijlers voor een sterke website en online aanwezigheid. 

De fundering van elke website, de hosting

Hosting vormt de eerste bouwblokken en fundering van jouw website, zonder een goede stabiele hosting partij zal jouw website en hierdoor jouw bezoekers hieronder lijden. Met een hosting pakket van MijnHostingPartner.nl heb je de juiste fundering om hier het beste uit te halen. Zo heb je met onze SSD-hosting pakketten de start voor een razendsnelle website. En kan er ook voor Managed WordPress hosting pakketten gekozen worden, waar wij de technische zaken van het Content Manegent Systeem WordPress voor je uit handen nemen.  Of met .NET Core pakketten heb je alles voor jouw volgende Umbraco, NopCommerce of eigen project. Wil je hulp bij de keuze voor een pakket? Neem dan even contact met ons op via het chat of ticketsysteem. We helpen je graag verder met de juiste keuze. 

Eerste pijler, Design en gebruikerservaring 

Om verder te kunnen doorpakken met een website is de eerste pijler van een online succes het design en de gebruikerservaring. Wat ook hand in hand met elkaar staat verbonden. Met een helder en mooi design kan je bezoekers veel beter vastpakken en ervoor zorgen dat jouw dienst, product of artikel de winnaar wordt. Of je nu jouw fotograaf kunsten aanbiedt, je software tool of een blog wilt promoten. Een website is natuurlijk geheel van jouw afhankelijk wat hier het belangrijkst is. 

Het design van een website is in te investeren door zelf hier tijd in te steken, en bijvoorbeeld een nieuw thema te maken of lay-out. Of dit is natuurlijk uit te besteden. Er is ook simpelweg te kiezen voor een ander thema, een beter thema of design is met de meeste websites relatief eenvoudig op over te stappen. 

Investeren in jouw website

De gebruikerservaring van een website is dus mede afhankelijk van het design. Wat echter ook een steeds belangrijkere factor wordt is de snelheid van jouw website. Voer dus bijvoorbeeld hier investeringen voor uit om een snellere website te krijgen. Dit doe je door over te stappen naar SSD hosting, afbeeldingen te optimaliseren en even met de technische browsertools te kijken waar enige bottlenecks op ontstaan. We hebben hier ook een standaard service voor met de sitedokter Lex. We kunnen dan voor je de website nakijken en verder voor je optimaliseren voor een kleine meerprijs. 

Tweede pijler, Content en dit onder de ogen van meer mensen krijgen

Content of de inhoud van een website, zowel de teksten als beeldmateriaal, kan ervoor zorgen dat bezoekers vragen beantwoord worden en dat hun gebruikerservaring hierdoor omhooggaat. Met de juiste content en beeldmateriaal op de juiste plek kan je op elk vlak verbetering merken. Van je conversie percentage tot het aantal bezoekers wat langer op de pagina’s blijft. 

Met de juiste content kan je ook meer kans maken op het natuurlijk hoger te komen staan in zoekmachines zoals Google, die houden hier namelijk rekening mee. Ook is reguliere content updates wat niet alleen zoekmachines tevreden kan stellen. Maar ook je bezoekers uiteraard. Om deze content, of dit nu landingspagina’s zijn voor producten of diensten. Of simpelweg je laatste blog posts zijn, kan je onder meer ogen krijgen door dit te promoten op Sociale media: Advertenties hiervoor te gebruiken. Of meer in te zetten op de natuurlijke resultaten op zoekmachines zoals Google. Vaak geldt als je direct resultaat wilt zien je hiervoor zal dienen te betalen. Op zowel Sociale Media als zoekmachines en in het display netwerk is te adverteren. Waar Sociale Media voor velen een populaire optie is. Hier is dus direct in te investeren op diverse platformen. 

Investeren in jouw website

Welk platform voor jouw website het beste is om in te investeren is altijd de vraag, hier zal je mee dienen te experimenteren en ervaring mee opdoen. Wellicht bevindt jouw doelgroep voor een groot gedeelte bijvoorbeeld op Instagram. Of in een nichewebsite voor techneuten. Aan jou de taak om deze doelgroep op te zoeken en deze op de juiste wijze advertenties te serveren. 

Derde pijler, functionaliteit en meer

Functionaliteit is een derde pijler waar meer op geïnvesteerd kan worden voor jouw website, onder meer functionaliteit kunnen meerdere zaken vallen. Of dit nu een tool is die het leven van jouw klanten net iets makkelijk kan maken. Of een groot onderdeel zoals een webshop functionaliteit die bij de website komt. Vaak is dit een investering van niet alleen tijd en geld, maar kan dit ook zich vertalen naar het zoeken van nieuwe collega’s of meer. Een webwinkel komt namelijk vaak een hoop meer bij kijken dan mensen wellicht realiseren. Er dient namelijk support geleverd te worden, een KVK-inschrijving te komen, producten gemaakt en onderhouden worden en meer. Meer functionaliteit brengen naar een website kan ook zoiets simpels zijn als een email nieuwsbrief inschrijf veld wat je in een widget wilt hebben. Ook dit kan echter wekelijks of maandelijks werk met zich meebrengen. 

Denk er dus altijd goed over na wie er verantwoordelijk is binnen jouw organisatie voor meer functionaliteit die je wilt aanbrengen in de toekomst. En dat je hier de nodige voorbereiding voor treft. 

Wat zijn voor jouw organisatie de belangrijkste punten om in te investeren? Is dat het beter inzetten van advertenties, meer functionaliteit brengen naar je website? Of juist meer verkeer naar een bepaalde landingspagina te drijven met Google Zoeken? Laat het ons weten via Sociale Media! We horen het graag van je.

MijnHostingPartner.nl is jouw partner in hosting.