Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Conversie verhogen door urgentie

Conversie verhogen door urgentie
MijnHostingPartner

Conversie verhogen door urgentie

Internetmarketing zal altijd een onderdeel zijn waar op vele vlakken aandacht aan besteed dient te worden, ditzelfde geldt ook voor het verbeteren van de conversie percentages. Met een hoger conversie percentage haal je meer uit je bestaande bezoekers aan je website, verkoop je meer en kan je daardoor meer. Meer adverteren, meer investeren in bepaalde plannen die werken of meer personeel aannemen. Het hangt allemaal samen hoeveel bezoekers je ontvangt en hoeveel je er daarvan omzet tot betalende klanten. In dit artikel proberen we hier een aantal tips voor toe te lichten die te gebruiken zijn voor het verhogen van jouw conversies. 

Urgentie toevoegen aan een aankoop is niets nieuws, dit wordt al gebruikt zolang er waren verkocht worden. Maar welke zaken kunnen hiervoor gebruikt worden op jouw website of webshop? Dat behandelen we hier verder hieronder. Om een voorbeeld te geven, bij veel boekingen voor een hotel of kamer zou je zien hoeveel kamers er nog vrij zijn. Hiermee kan je dus druk uitoefenen en een gevoel van urgentie creëren bij de bezoeker om deze nog snel te reserveren. Dit staat ook wel bekend als FOMO, of Fear of missing out. 

Conversie op een website, wat is het exact? 

Een conversie op website gebied kan meerdere zaken omvatten, van het aankopen van een product, het klikken op een affiliate link of het uitvoeren van een gewenste actie, zoals het klikken op een advertentie of het inschrijven van de nieuwsbrief. Vaak wordt er echter mee gezegd dat er een direct bedrag tegenover staat bij een conversie op een website. Dat is namelijk het doel van vele websites. 

Zoals veel zaken is dit echter niet zwart of wit, een inschrijving voor de nieuwsbrief kan namelijk veel waardevoller zijn dan een enkele aankoop. Een blijvende relatie met een klant is namelijk vaak lucratiever dan een enkele aankoop. Denk dus niet alleen aan de eerste aankoop, maar ook aan de blijvende relatie met een klant.

Urgentie toevoegen met deze tips

Urgentie toevoegen doe je op je website hosting doormiddel van de volgende tips en trucs.

Het vaststellen van een deadline, doormiddel van een uitverkoop of tijdelijke beschikbaarheid

Het melden van de hoeveelheid producten die nog leverbaar zijn. Werkt natuurlijk alleen met beperkte voorraad. Nog 3009 producten beschikbaar zal dit tenietdoen.

Het vaststellen van urgentie in de productbeschrijving of de geschreven tekst hierbij. Zoals het vermelden van woorden in de tekst zoals bestel nu, zolang de voorraad strekt,  bestel vandaag voor het weg is. OP=OP. Etc.

Een extra incentive bieden voor snelle beslissingen, zoals gratis verzending voor de eerste 100 bestellingen.Gebruik warme kleuren, kleuren hebben ook zeker impact op website design en jouw conversie percentages. Een simpele wijziging hierin kan veel betekenen. Rood, geel en oranje werken hiervoor het beste.

Remarketing gebruiken om eerder verloren klanten terug te halen, remarketing op Facebook en binnen het Display Netwerk heeft veel impact op gebruikers en kan net degene over de streep trekken. Probeer dit dus eens uit voor een maand en kijk naar de cijfers. 

Na de conversie ook leveren naar behoren

Na het overtuigen van de bezoeker die nu tot klant gezien kan worden is het ook belangrijk om naar behoren te leveren. Zorg er dus voor dat je een degelijk product levert, die snel op de stoep verschijnt en ook inhoudelijk werkt naar behoren. En als er toch wat mis gaat dat er maatregelingen genomen worden om de klant toch zo snel mogelijk tevreden te stellen. Dit kan natuurlijk op je overkomen als logisch, maar soms kan zeker op webshops en de anonimiteit die hierbij ontstaat de klant zelf gezien worden als een nummer. Aangezien ze letterlijk een nummer krijgen. Echter is het belangrijk om te onthouden om hier ook de klantenservice op orde te hebben. Een item wat met dropshippen je vaak onmogelijk wordt gemaakt door de lange levertijden. 

Zoals altijd is het afhankelijk van jouw doelgroep en jouw soort website, experimenteer met je resultaten en voer A B testing uit om te bepalen wat bij jouw het beste werkt! Zo kan je er altijd voor zorgen dat jouw resultaten het beste zijn voor jouw conversies!