Content ideeen voor jouw website
Content op een website neemt een cruciale rol op voor een hoop verschillende doeleinden, met de juiste content op een website kan je ervoor zorgen dat je bezoekers overtuigt kunnen worden naar klanten. Je beter gevonden kan worden voor relevante zoektermen binnen de zoekmachines. En nog een hoop andere voordelen eraan vast hebben. Als webmaster kan je vaak opzoek zijn naar meer ideeën die je kan gebruiken om content te maken voor je website. In deze blog post geven we je de richtlijnen die je kan gebruiken om meer Content Ideeën op te doen. En waar je kan beginnen als starter. Laten we beginnen!
Sleutelwoorden vinden en targeten
Het is een goed idee om een verzameling te beginnen aan sleutelwoorden en termen waar je content voor wilt maken, wanneer inspiratie toeslaat kan je dit altijd snel noteren. Bijvoorbeeld kan hiervoor de populaire tool Trello voor worden gebruikt, of simpelweg een Google Keep notitie in je account. Sleutelwoorden en termen vinden kan je op een natuurlijke manier doen, en dus noteren wanneer je er een bedenkt of tegenkomt. Maar je kan dit ook als een machine doen, of een machine dit voor je laten doen. Een tool die je hiervoor kan gebruiken is answerthepublic.com, waar je jouw hoofdsleutelwoord ingeeft, en er vervolgens suggesties voor gegeven worden. Of je kan dit manueel via Google invoeren, je kan dan een term ingeven en hierin combineren, om hierna verder te kijken wat voor resultaten dit geeft, en welke concurrentie hierin aanwezig is.
Dit is een hoop werk, daarom zijn hier meerdere tools voor ontwikkeld om dit verder te automatiseren en je verder te helpen in het bepalen of het de moeite waard is om hiervoor content te schrijven. Ahrefs en Semrush zijn hier de meest populaire tools voor. Deze hebben we ook eerder genoemd in onze blog posts.
Sleutelwoorden vinden waarvoor je content kan schrijven is een kwestie van je ogen openhouden van wat er in de markt speelt
Aparte teksten en pagina’s maken of alles op de homepagina?
Er zijn verschillende tactieken die je kunt gebruiken voor het plaatsen van de content, het kan verwerkt worden in blogs, aparte pagina’s of op bestaande locaties hiervoor. Het is in veel gevallen af te raden om dit allemaal op de homepagina te plaatsen. Dit is namelijk vaak dan niet meer overzichtelijk, en kan te breed worden voor een specifiekere zoekterm. Het is daarom raadzaam om dit eerder op te splitsen, en bijvoorbeeld pagina’s te maken van rond de 2500 woorden, min of meer, afhankelijk van de zoekterm.
Wanneer je dit verder opsplitst in verdere pagina’s of categorieën dan kan je ervoor zorgen dat je meerdere content kan schrijven op een logische manier voor dezelfde onderwerpen. Meerdere pagina’s en categorieën nodigt bezoekers ook eerder uit om langer op de website te blijven en door te lezen over de content die ze aansprak. Om het voorbeeld van Airconditioners erbij te pakken, een bezoeker kan je vinden op een blog post die je hebt gemaakt over het instellen van een airco voor optimaal gebruik. Verder door klikken naar een onderhoudsbeurt voor een airco, en contact met je opnemen via de contact pagina. Dat is een voorbeeld hoe content je verder kan helpen in een verkoop of ook wel conversie zoals dit genoemd wordt.
Reguliere content updates verwerken in je website
Wanneer je reguliere updates wilt verwerken in je website dan kan je voor een blog gaan, wat je of op een subdomein host, of op je hoofdwebsite beschikbaar maakt. Tegenwoordig wordt het eerder aangeraden om dit te verwerken op je hoofddomein. Je kan dit wel enigszins gescheiden houden van je reguliere pagina’s door bijvoorbeeld /blog toe te voegen aan de URL structuur.
Met blogs kan je ook langere termen makkelijker targeten en ervoor zorgen dat jouw content ook hiervoor wordt weergegeven. Veel zaken zijn namelijk niet logisch om op een volledige pagina weer te geven. Maar prima in een blog post kunnen worden weergegeven.
Resultaten bijhouden met Google Search Console
Om jouw resultaten bij te kunnen houden van de verschillende soorten content die je maakt, kan je gebruikmaken van Google Search Console en Google Analytics. Dit is om ervoor te zorgen dat je actiepunten kunt bijhouden en kunt kijken wat werkt en wat niet werkt. Als je dit niet bijhoudt en verder niet realiseert welke pagina’s en content voor je werken, dan kan je een lange tijd bezig zijn met je weg vinden naar meer verkeer binnen te slepen via de zoekmachines en netwerken.
Google Search Console en Google Analytics is gemakkelijk te installeren binnen je website. Je kan dit nu ook al doen met een WordPress plugin van Google zelf. Zo hoef je geen code bestanden aan te passen en kan je met een druk op de knop aan de slag.
Wil je ook de beste hosting voor een lage prijs? Neem dan eens een kijkje in onze hosting pakketten. Met een SSD pakket beschik je over alles wat je nodig kan hebben voor het hosten van website. En kan je MariaDB en MySQL databases aanmaken, email accounts, en natuurlijk je website hosten. Met standaard 25 Gigabyte aan opslagruimte heb je voor jaren genoeg aan opslagruimte.