Contact en informatie op een website vermelden
Er staat natuurlijk het een en ander aan informatie op een website, vaak wordt gezocht naar een bepaald onderwerp op je website. En wordt hierna de website weer verlaten. Echter kan het ook zo zijn dat er een bezoeker opzoek is naar meer informatie, of dat hij met je in contact wilt komen, of simpelweg meer te weten willen komen. Laten we even gaan bekijken hoe jij dit op kan pakken.
Een bezoeker die de extra stap neemt om in contact te komen of verder te lezen waar jij als bedrijf voor staat wilt vaak een band opbouwen met een bepaalde dienst of product. Een grafische artiest kan bijvoorbeeld naast zijn vaste diensten voor het logo ontwerpen ook een introductie naar zijn andere werken en opleidingen neerzetten op de over mij pagina. Dergelijke diepere connecties of banden zoeken werkgevers natuurlijk vaak wanneer er een langere relatie aangegaan wordt. Bijvoorbeeld voor een vaste maandelijkse dienst, of terugkomende opdrachten. Je kan net een klant overtuigen door op dergelijke plekken beter toe te lichten.
Contact en over ons gaan vaak hand in hand
De pagina waarop je deze verdere informatie neer kan zetten wordt vaak op de contact pagina neergezet. Op deze pagina kan je naast het standaard telefoonnummer, adres en contactformulier ook de aanleidende informatie geven. Er is ook te kiezen om dit geschieden te houden, en naast een contact pagina ook een Over ons pagina aan te maken. Verwijs dan wel naar deze pagina’s onderling om dit duidelijker te maken voor bezoekers waar ze de informatie die ze zoeken beter te vinden is.
Introductie van je bedrijf, website of persona
Een diepere band of connectie is een bezoeker bewust of onbewust naar op zoek, ofwel voor het maken van een aankoop. Of om simpelweg meer te weten te komen over het bedrijf waar ze al mee zaken doen. Met service gerichte producten is het vaak een proces waar je meerdere malen contact opneemt met een medewerker. Ook is het mogelijk dat je het bedrijf na de oriëntatie fase helemaal nooit nodig verder hebt voor contact. Veel diensten zijn tegenwoordig zo ingericht om zonder menselijke interactie uit de voeten te kunnen. Van het afsluiten van je mobiele abonnement tot je stroom en gasleiding.
Een website hosting kan er echter voor zorgen dat een brede groep bezoekers hier wat aan hebben. Of je maakt een blog waarin je jouw laatste tips en trucs deelt over je hobby. Of je maakt een webshop met jouw eigen gemaakte producten. Op de over ons pagina is die passie duidelijk te maken en te delen voor je bezoekers en klanten.
Die persoonlijkere connectie in deze steeds onpersoonlijkere wereld kan voor een hoop mensen de doorslag geven. En ook een bepaalde gunfactor, die niet onderschat kan worden. Heb je bijvoorbeeld een betere band met je energieleverancier of de bakker die je elke zaterdag ziet? Datzelfde principe is ook toe te passen op een onpersoonlijkere optie zoals een website. Dit doe je door jezelf voor te stellen en die passie waarom te delen.
Belangrijk niet alleen voor bezoekers, maar ook voor SEO
Een contact en over ons pagina is niet alleen belangrijk voor bezoekers, maar ook voor zoekmachine optimalisatie. SEO. Dit kan namelijk ervoor zorgen dat jouw website boven een ander kan gaan staan, omdat hier meer bekend is over de auteur. En meer hierover te weten is te komen. Dat heeft Google liever dan een anoniem artikel of stuk tekst, zeker met een aantal takken waar specifieke kennis voor nodig is. Zoals medisch advies en aandelen advies.
Contact formulier aanmaken op je website
Een contact forumlier is eenvoudig aan te maken op de meeste websites, zodra jij gebruik maakt van een CMS is hier simpelweg een plug-in voor te installeren. En anders is dit even te maken en verder te configureren. In onze kennisbank hebben we hier zelfs een hele categorie aan toegewijd, je kan hier dus verder lezen wat jouw specifieke wensen hiervoor zijn.
Pas deze tips ook verder aan op jouw website om jouw bezoekers en klanten beter van dienst te kunnen zijn. En deel jouw contact pagina met ons op Sociale Media!