AnswerThePublic gebruiken voor content
AnswerThePublic is een tool die je kunt gebruiken om snel een content ideeën overzicht te krijgen die jij kunt gebruiken om vragen te beantwoorden op je website. In de vorm van losstaande pagina’s, landingspagina’s of blog posts kan je deze vragen behandelen in geschreven tekst, Video’s of infographics. Laten we in deze blog post een kijkje nemen naar de verschillende ideeën die je hierin kan opdoen, en hoe je dit om kunt zetten in Content.
Iedere website eigenaar heeft content nodig om zijn website op de kaart te krijgen, ook in 2024 is dit nog steeds de manier om publiek te trekken naar je website toe. Met geschreven content op je website kan je bezoekers trekken via zoekmachines zoals Google. Zowel betaald via advertenties op de zoekmachine, als ook organisch waar je niet per klik dient te betalen. Natuurlijk is deze methode ook niet geheel zonder kosten, aangezien je hier tijd en moeite in dient te steken om organische resultaten te behalen. AnswerThePublic is een tool die je kunt gebruiken om in één overzicht gelijk een hele lijst met suggesties krijgt over onderwerpen en vragen die worden gesteld gerelateerd aan jouw query.
AnswerThePublic een prompt geven
Je kan met jouw hoofdzoekterm of gerelateerde zoekopdrachten een rapport opvragen van AnswerThePublic om op ideeën te komen voor jouw volgende content items. Elke website heeft wel een hoofdonderwerp of term waarbij je wilt ranken in de verschillende zoekmachines, laten we als voorbeeld nemen hardlopen. Met een theoretische winkel in de regio Utrecht. Laten we kijken hoe we met deze use case een rapport op kunnen vragen bij AnswerThePublic.
Je krijgt dan een rapport in cirkelformaat wat je vragen geeft waar gebruikers naar zoeken op het internet binnen de geselecteerde zoekmachine, taal, en land. En kan dus een waardevol inzicht geven in de vragen die gebruikers zoal stellen binnen jouw branche en hoe je die kan beantwoorden. Voor Hardlopen Utrecht kan je bijvoorbeeld content maken over:
Hardlopen op de Utrechtse Heuvelrug
Hardlooproutes in Utrecht
Waar je als hardloopwinkel in Utrecht natuurlijk jouw favoriete routes kunt beschrijven in de binnenstad, en op de heuvelrug. Dit kan je vervolgens gebruiken in een blog post of landingspagina, waar bezoekers op deze pagina worden verleid om een kijkje te nemen in jouw producten. Of gelijk voor het beste advies over hardloopschoenen bij je winkel terechtkunnen voor een afspraak met persoonlijk advies. Op die manier kan je content wat normaliter wellicht niet direct een verkooppraatje is, mensen toch uitnodigen om via een lage barrière een bezoek te maken aan je winkel, of zich te abonneren op je nieuwsbrief voor meer tips en routes binnen de regio over hardlopen. Ook kan deze content uitstekend worden geplaatst op Sociale Media en kanalen zoals YouTube, waar je in video formaat leuke interactieve content kunt inzetten om mensen enthousiast te krijgen over niet alleen de routes en tips, maar ook zien dat jouw expertise in de omgeving de doorslag kan geven voor hun volgende aankoop.
Content maken naar aanleiding van het rapport
Met de waarschijnlijk lange lijst aan zoektermen en vragen die je van AnswerThePublic ontvangt in het rapport is de kans groot dat je hier content ideeën tegenkomt die je nog niet in de gaten had. Je kan vervolgens kijken wat het zoekvolume hiervan is om te bepalen of de moeite hiervoor het waard is om de content te produceren. De content kan je dan afstemmen naar wat het meest aansluit bij jouw website en branche, en kan je dus op verschillende manieren gaan maken.
Vaak is een combinatie van Blog post + Sociale Media Post + YouTube video of short hier de beste combinatie voor om zoveel mogelijk publiek te trekken naar jouw website hosting toe. Dit kan echter verschillen per branche, indien jouw product of dienstverlening meer naar de B2B of bedrijf voor bedrijf is dan is de plek hier vaak voor op LinkedIn om dit te delen.
Welke tools gebruik jij voornamelijk voor het komen op ideeën voor content? Laat het ons weten via Sociale Media!