YouTube Shorts 30 biljoen weergaven per dag
YouTube is voor vele bedrijven een bron van adverteren en behulpzame informatie bieden aan klanten en mogelijk klanten. De kracht van Sociale Media zal voor velen geen geheim meer zijn, YouTube zal ook voor de meeste bedrijven al gebruikt worden om enige video’s op te hosten. Shorts is een relatief nieuwe ontwikkeling die voor een groot bereik kunnen zorgen. Binnenkort wordt het ook mogelijk om hierop jouw advertenties te laten tonen. Dus of je nu zelf een YouTube Short gaat maken voor jouw product of dienst, of van plan bent te gaan adverteren hierop. Laten we een kijkje nemen naar deze wijze van Content verspreiden.
Korter formaat en verticaal weergegeven
Een korter formaat aan content is geëxplodeerd met de komst van Instagram stories en TikTok. YouTube Shorts is hier natuurlijk een direct antwoord op om deze doelgroep te serveren. Waar YouTube als groot voordeel heeft is dat dit al een enorm grote gebruiker basis bezit, een short kan gemaakt worden door iedereen met een YouTube account. En is er dus voor in het leven geroepen om op een korte manier hulpvolle informatie of vermaak kan leveren. Tot dusver was het nog niet mogelijk om hier advertenties op te serveren, enkel op desktop. Maar nu komen dus ook advertenties naar de shorts toe. Dit is positief voor de content maker, die hier dus nu een regulier inkomen uit kan halen. En positief voor de bedrijven en organisaties die hierop willen adverteren.
Het grote succes van deze manier van content weergeven is dat dit binnen enkele seconden plaatsvindt en snackbare content bevat. Dit is daarom populair op mobiele telefoons waar de spanningsbogen niet zo lang zijn als op volledige schermen. Een korter format aan content is populair voor een reden, met het creëren hiervan bereik je een enorm publiek dat zich voor een korte periode geheel zich toe wil wijden aan het kijken van 1 filmpje, het door scrollen en op het platform blijven is natuurlijk het grootste doel hierachter voor YouTube en de andere partijen. Met een advertentie voor of na een YouTube Short geserveerd kan voor vele impressies zorgen, waar in feite de aandacht geheel overgenomen kan worden. Ideaal dus voor iedereen met een Video advertentie.
Gemaakt voor mobiele telefoons - Doelgroep hier dus op aanpassen
De YouTube shorts zijn dus gemaakt voor mobiele telefoons en hebben dus een enorme doelgroep. De mensen die je kent met een non-smart telefoon zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen. Als je er überhaupt al een kunt vinden. YouTube heeft een gigantische doelgroep en iedereen die hierop zit kan natuurlijk ook jouw toekomstige klant worden. Kies in de Google Advertenties op YouTube voor jouw juiste doelgroep en pas hierop ook jouw advertentie aan. Probeer dus een kort format aan te houden, een verticale video op te nemen of anderzijds een haak te verzinnen die jouw doelgroep dient te vast te grijpen.
Experimenteer met verschillende advertenties om de juiste fit te vinden hiervoor, aangezien dit een relatief nieuwe vorm van content is zal hier dus nog wat meer ervaring op mee gedaan dienen te worden om het meeste uit te halen. Bedrijven die al TikTok of Instagram stories succesvol kunnen inzetten zullen hier een vergelijkbare strategie voor kunnen gebruiken.
Advertenties kunnen een krachtige tool vormen om jouw bedrijf nieuwe klanten te laten trekken, om hier optimaal gebruik van te maken zullen natuurlijk een aantal zaken noodzakelijk zijn. Een website waar je al jouw klanten heen kan sturen met advertenties kan ervoor zorgen dat jouw website een voorsprong krijgt op de concurrentie. En hierdoor vele klanten kunt winnen. Advertenties werken natuurlijk voor je zolang je de rekening blijft voldaan. En het grote voordeel hiervan is dat dit directe impact kan hebben op jouw resultaten. Andere methodes zoals het proberen binnen te halen van organisch verkeer kan soms maanden duren, als niet langer. Advertenties kunnen dus vaak de optie zijn voor vele startups en meer bedrijven die net van de grond komen. Met YouTube shorts heb je dus nog weer een manier om jouw doelgroep te bereiken. Mocht dit nu voor je revolutionaire skateboard ontwerp zijn, je nieuwe outfit of collectie of een software pakket. Jouw doelgroep kan op diverse manieren gevonden en geserveerd worden.
Wil je ook alles uit jouw website halen? Neem dan nu een hosting pakket af bij MijnHostingPartner.nl, of wanneer je advertenties en de website geheel uit wil besteden dan kan je ook een kijken bij MijnWebdesignPartner.nl! We helpen je graag verder.