Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Organische bezoekers met de start van je website

Organische bezoekers met de start van je website
MijnHostingPartner

Organische bezoekers met de start van je website

Zodra je website gelanceerd is en je al aardig wat content hebt geschreven voor een website dan wil je natuurlijk ook het liefst snel organische bezoekers binnen slepen. Organische bezoekers zijn website bezoekers die via de organische zoekresultaten op jouw website terecht komen. En jij dus niet voor hoeft te betalen per klik zoals een advertentie. Dit kan echter een periode duren voordat jij bezoekers krijgt vanuit de zoekmachines. Laten we een kijkje nemen naar een aantal redenen hiervoor en waar je rekening mee dient te houden. 

Organisch verkeer is het doel van velen webmasters om zo hoog mogelijk te krijgen naar de juiste landingspagina’s. Hier betaal je namelijk niet direct per klik voor, en kan voor gericht verkeer zorgen die op pad zijn naar een conversie. Ook zijn hier termen mee te targeten die niet gelijk voorkomen of zin hebben in advertenties, maar wel een artikel aan toe te wijden is of een blog post. Met SEO of Zoekmachine optimalisatie kan je veel kansen pakken die je wellicht niet zal pakken met een advertentie binnen het Google zoeknetwerk of daarbuiten. Laten we kijken hoe dit in de start van een website in zijn werk gaat. En wat voor verkeer je kunt verwachten in de eerste maand van een website, en hoe dit hierna eruit dient te zien. 

Eerste maand, geen tot weinig verkeer

In de eerste maand van een website hosting zal je geen tot weinig verkeer terugzien vanuit Google. Dit komt namelijk vaak doordat je nog niet zo gek veel hebt staan op je website en hier dus nog geen reden voor is om direct te indexeren en weer te geven. Als Google ook nieuwe websites gelijk laat ranken op de eerste pagina’s dan zal dit ook zeer SPAM gevoelig zijn. Daarom is het geaccepteerd door velen dat nieuwe websites eerst een periode nodig hebben om geïndexeerd te worden door Google, en vaak na 3 tot 6 maanden pas verkeer ontvangen vanuit Google en andere zoekmachines. Het is dus een marathon en geen sprint. 

Met de lancering van een website zal je eerst ook vaak de focus leggen op het design van een website, en de eerste pagina’s. Zoals over ons, de home pagina, en andere kern pagina’s die een vast gegeven zijn vaak. De andere pagina’s of artikelen die geschreven worden zullen vaak nog niet gereed zijn. En dus ook niet voorkomen op de website nog. Elke website heeft content nodig, en kan grote voordelen halen uit een blog, of een artikel over een specifiek onderwerp. In plaats van bijvoorbeeld het sleutelwoord “Schaatsen” proberen voor te ranken, kan je er ook voor kiezen om meerdere kleinere blog posts of pagina’s aan te maken die de volgende langere sleutelwoorden focussen. Om bij het voorbeeld van de schaatsen te blijven, “Beste schaatsen voor natuurijs” of “Schaatsen kopen in Almere”. Met deze sleutelwoorden zal je vaker met een nieuwe website meer kans maken om sneller te ranken dan met korte, hoge competitie sleutelwoorden. En kan je dus gebruiken om organisch verkeer te verhogen bij beginnende websites. 

Stijgende lijn naarmate de maanden vorderen

Iedereen wilt natuurlijk een stijgende lijn zien in het organisch verkeer van een website, het is daarom belangrijk om content op een geregelde wijze uit te brengen en onderzoek te doen naar de sleutelwoorden die het beste hierop aansluiten. En die ook genoeg verkeer hebben om het waard te maken om voor te schrijven. Dit is de lastige opgave. En kan je ook hulp mee krijgen van MijnWebdesignPartner.nl, met onze diensten kunnen we je helpen om hoger te komen in Google. Dit doen we door samen met je te kijken waar de valkuilen en winpunten liggen op jouw website, en ontwikkelen we een strategie en eventueel de content om hiervoor te gaan ranken. Neem nu vrijblijvend contact met ons op om ook jouw website en bedrijf naar nieuwe hoogtes te brengen!

Een stijgende lijn naarmate de maanden vorderen en naarmate jouw content groeit is te verwachten, in welke frequentie dit groeit is lastig te zeggen. En verschilt per website en niche waarin je bevindt. Het is vaak het geval dat de eerste drie maanden hier weinig nog gebeurd. Zie bijvoorbeeld de groei cijfers van de eerste vier maanden in totale organische bezoekers van twee informatieve websites: 

Organische bezoekers met de start van je website

In de eerste vier maanden zal je dus nog niet gelijk de champagne open te hoeven trekken, maar zie je wel een voorzichtige stijging in het verkeer wat van Google en andere zoekmachines afkomstig is. Wellicht ook interessant is het aantal content items wat op beide websites stond, 25 artikelen op het eerste, en 10 op het tweede voorbeeld. Dit is buiten de vaste pagina’s zoals Home en over ons. Zo kan je dus een idee krijgen wat er ongeveer de eerste maanden te verwachten is. En hoe je hierin kan afstemmen, houdt er geen rekening mee dat jouw cijfers er het exact hetzelfde uitzien. Dit is namelijk ook sterk afhankelijk van de content, en vele andere factoren.

Hoeveel organisch verkeer had jij de eerste maanden met je website? Deel het met ons op sociale media!