Nieuwe ideeen en ontwikkelingen omzetten in content op je website
Iedere website heeft content nodig of inhoud, dit kan in vele verschillende soorten en maten komen. Echter is het wel noodzakelijk dat hier enige aandacht aan wordt besteed aan hoe je dit omzet van een idee, naar content op je website. Laten we een aantal tips geven in dit artikel!
Een website heeft inhoud nodig om klanten te overtuigen om jouw diensten af te nemen, een product te kopen of een conversie te verrichten op jouw website. Met een blog post of informerende tekst kan je een product beschrijven en klanten aansporen tot actie. Hetzelfde geld voor het maken van een video, afbeelding of infographic. De verschillende ideeen kan je op vele verschillende wijzes omzetten in content voor jouw website.
Nieuwe ideeën en ontwikkelingen, wat kan je hiervan gebruiken?
Eerder hebben we al behandeld in blog posts dat het raadzaam is om een ideen lijstje bij te houden op je telefoon of laptop. Zo kan je altijd en overal wanneer je op een idee komt dit gelijk op je to do lijst zetten. Met deze lijst kan je vervolgens bepalen of dit waardevol is om achteraan te gaan. Doe bijvoorbeeld voor een zoekwoord of term onderzoek naar de vraag hiernaar op Google Trends of zoekwoordplanner. Hier kan je een idee krijgen hoevaak hiernaar gezocht wordt. Maak ook een onderzoek naar het volume wat hierin geintresseerd is op Social Media. Door bijvoorbeeld de hashtags te gebruiken en te zien hoeveel berichten dit heeft en of er interactie is.
Zo kan je gemakkelijk bepalen welke ideen zinvol zijn om over te schrijven en meer moeite in te steken. Voor ontwikkelingen die jouw bedrijf of website doormaakt kan je zelf bepalen of dit nut heeft om op jouw website ook te melden. Zo kan je bijvoorbeeld besluiten om voor een nieuwe lancering van een product of dienst hiervoor te promoten met een blog artikel, een nieuwe pagina en posts op Social Media. Dan maak je kans op verkeer vanaf Google dankzij de blog posts of pagina. En van andere bronnen door de Social Media posts.
Bepaal dus naar aanleiding van het onderzoek op Social Media en een zoekwoordplanner of het onderwerp ook zinvol is om over te schrijven. En ga hierna aan de gang om jouw idee of ontwikkeling om te zetten in content voor jouw website.
In welke vorm wil je dit op de website hebben?
Een website kan vele manieren hebben om content te plaatsen, dit kan op een nieuwe pagina, in een blog post, op een productpagina, of natuurlijk extern op Social Media of andere kanalen. Het is voor een hoop verschillende redenen belangrijk om voor regelmatige nieuwe content te zorgen. Dit heeft namelijk een positief effect op jouw ranking in de verschillende zoekmachines. En geeft ook meer content aan al bestaande klanten om mee om te springen. Nieuwe content heeft dus vele voordelen voor niet alleen het scoren van nieuwe klanten, maar ook het overhalen van bestaande klanten om voor bijvoorbeeld het nieuwe product te gaan.
Email marketing is ook een bewezen tactiek om al bestaande klanten weer aankopen te laten maken, ook is dit mogelijk bij email subscribers die bijvoorbeeld door je blog op de email lijst zijn komen te staan. Zo kan je dus ook mensen overtuigen die nog geen betalende klant zijn.
De vorm van content is vaak ook afhankelijk op welke wijze je dit publiceert. Met een blog post op je website kan je dit combineren met Social Media. Een video die je op je website zet kan met YouTube tevens gedeeld worden, om ook wellicht verkeer van YouTube naar jouw website te trekken.
Info graphics of afbeeldingen kunnen tevens een krachtige tool zijn om te delen op social media en ook op je website. Een afbeelding of info graphic op je hosting website kan veel duidelijk maken in een korte oogopslag. En dus fungeren als een snelle aandachtstrekker.
Publiceren van de content en optimaliseren
Het publiceren van de content kan je inplannen op verschillende Social Media kanalen, of je kan dit direct live zetten. Het publiceren van content in bijvoorbeeld een Content Management Systeem zoals WordPress hosting of Umbraco hosting gaat gemakkelijk en snel. En kan gelijk in het administrator gedeelte erin worden gezet. Een post die je maakt op een lokale computer op bijvoorbeeld Word zal eerst vertaald dienen te worden naar HTML. Content Management Systemen doen dit eenvoudig voor je. Als je de website zelf codeert dan zal je dit handmatig moeten doen.
Het optimaliseren van de content is op de juiste tijdstippen te posten op Social Media, en het optimaliseren van de post of content zelf. Probeer bijvoorbeeld de juiste koppen en indeling aan te houden voor jouw artikel. En lees hem nog een keer na. Grote lappen tekst zijn in de meeste gevallen geen aanrader. En het opbreken van tekst blokken naar kortere formaat presteert het beste in de meeste websites.
Met afbeeldingen en andere media is het ook van belang dat je dit niet in de originele grootte erop zet, dit kan namelijk te groot zijn en hierdoor snelheidsproblemen veroorzaken op de website. Zeker op mobiele apparaten met een minder optimale connectie. Dit doe je door de afbeeldingen te comprimeren met bijvoorbeeld tinypng, en het hierna pas up te loaden naar de website hosting.
We hopen dat je wat aan deze tips hebt voor het publiceren van content op je website en hoe dit in zijn werk gaat. Mocht je nog een vraagje hierover hebben hoe dit precies gaat bij jouw website dan kan je altijd even bij ons op de chat komen. MijnHostingPartner.nl is jouw partner op hosting gebied!