Nieuwe Google Search Console Insight voor Content Creators
Google Search console is voor iedere webmaster belangrijk om te gebruiken, hierin zie je een aantal tips en trucs die je met andere bronnen of tools niet direct in te zien krijgt. Google Search Console is er voor om webmasters een inzage te geven hoe jouw website presteert binnen diverse platformen van Google. Laten we kijken wat je allemaal kunt zien binnen deze nieuwe Insight!
Met het marktaandeel wat Google bezit in Nederland en over de gehele wereld aan het gebruik van zoekmachines, is Google een partij die niet te negeren valt voor jouw website. Het merendeel van alle zoekacties worden namelijk hiermee uitgevoerd. Zodra je gaat beginnen met het maken van een website, en het hierna trekken van bezoekers zal je hier snel tegenaan lopen dat je in zekere mate afhankelijk bent van het Google Zoeknetwerk. Of je betaald per klik of je steekt tijd en moeite in het organisch ranken binnen het Google Zoeknetwerk en het Google Display netwerk. In Google Search Console zie je zaken waar jouw website in kan scoren binnen deze twee netwerken en hoe jij hier je voordeel mee kan doen. Ook zie je het aantal sites die naar jouw linken, en hoeveel waarde Google hieraan hecht.
Content Creators, voor blogs, zakelijk en particulier gebruik
Content Creators kunnen natuurlijk omschreven worden bij vele verschillende soorten webmasters. Content of inhoud op een website in de vorm van een tekst in een pagina of blog is niet alleen belangrijk voor zoekmachines. Maar ook voor de gebruikers op de website hosting . Hier leren ze nieuwe informatie, worden ze aangezet tot actie of is het gewoon interessant of vermaak om te lezen. Regelmatige nieuwe content zorgt ervoor dat je niet alleen in een hogere positie komt binnen de zoekmachines. Maar zorgen er ook voor dat bestaande bezoekers ook eerder terugkomen om nieuwe content te lezen. Dit is van toepassing op niet alleen een standaard blog over een hobby, maar geldt ook voor een zakelijke blog of pagina. En vele andere soorten websites. Frisse en regelmatige content is in elk geval een must voor vrijwel iedere website.
Hierom heeft Google Search Console een speciaal segment in het leven geroepen voor de content schrijvers. En dat is de volgende nieuwe tool die direct vanuit het dashboard met de volgende link te bereiken is.
De nieuwe tool opent in een nieuw tabblad en je kunt gelijk inzien hoe jouw content presteert, wat jouw populairste pagina’s en zoekopdrachten zijn en hoe jij hier je voordeel mee kan doen. De Insights zijn allemaal ook beschikbaar in de verschillende tools van Google en Google Analytics. Het is dus geen baanbrekende nieuwe informatie, het is echter wel in een duidelijke plek en op een leukere wijze gepresenteerd. Wat wellicht gemakkelijker is voor de beginnende webmaster, of degene die content schrijvers in dienst heeft en een rapport willen opsturen.
Je ziet in de tool verschillende blokken, deze blokken geven je overal in een oogopslag de prestaties weer. En kan je dus gebruiken om snel aan de slag te gaan met jouw content en hoe deze presteert. Het spreekt redelijk voor zichzelf wat de blokken je precies vertellen. En kan door iedereen snel worden begrepen, ook voor gebruikers die hier nog niet veel mee gewerkt hebben.