Google MUM update
Net zoals vele andere Google updates gaat ook deze update weer een hoop opschudden in de zoekresultaten. Met elke Google update die groter is in formaat zorgt het ervoor dat zoekresultaten anders worden ingedeeld. Wat dus effect kan hebben op ook jouw resultaten met jouw website in de zoekresultaten binnen Google.
Laten we bespreken wat er allemaal in deze update van Google weer omgegooid wordt. En hoe je dit in de gaten kan houden voor jouw website webhosting. En natuurlijk weer hoger kan gaan scoren. Laten we beginnen.
Wat verandert er in de Google MUM update?
In de MUM update wordt er aan een aantal zaken weer wat opgeschud. Met MUM is de focus dit keer om op de volgende punten weer wijzigingen in te brengen om natuurlijk weer in Google zijn ogen dit beter te laten zien voor de eindgebruiker. MUM is een algoritme wat het mogelijk maakt om de Google zoekresultaten dus beter weer te geven aan gebruikers. Mum staat voor Multitask Unified Model, en legt de focus dus ook op het beter geschikt maken van zoekresultaten met meerdere kanalen van zoeken. Naast het zoekopdrachten opgeven binnen Google zijn er natuurlijk meerdere manieren bijgekomen hoe mensen interacten met de zoekmachine. Bijvoorbeeld via Voice search door gebruik te maken van Google Home apparaten of gewoon via Android. Of het zoeken met afbeeldingen die gemaakt worden of al bestaan. MUM wordt in de komende maanden al uitgerold naar de Google Lens app, die er gemaakt voor is om met de camera van een telefoon beelden te herkennen. En bijvoorbeeld een gebouw kan herkennen aan het simpelweg richten van de telefoon hierop. En je hier dus meer over kan vertellen.
De Google MUM update zal er voor zorgen dat de normale zoekresultaten, of te wel de standaard 10 zoekresultaten per query hier bij uitgebreid worden naar complexe resultaten met meerdere oplossingen voor het probleem of vraagstuk. En dus ook verder gaat werken met integreren van afbeeldingen in de zoekresultaten. Het doel van deze integratie is het omgooien van hoe Google zoeken wordt gezien, en hoe hier mee omgegaan wordt. Drie kerntaken worden aangepakt.
- Things to know
- Topic zoom
- Visually browsable search results
Het Things to know onderwerp komt kijken bij verschillende onderwerpen die wellicht nader toegelicht kunnen worden. Het voorbeeld wat genoemd wordt hierbij is het verven met acryl. Google vermeld dat hier 350 topics aan gerelateerd zijn. En hier dus meerdere interpretaties aan vastzitten. In het things to know kopje of veld komt dus de meest populaire paden of websites die bezoekers gebruiken voor dit onderwerp in voor, en kan je dus gebruiken om beter naar het einddoel te gaan.
Topic zoom staat voor het inzoomen op bepaalde informatie die hij specifieker zoekt, en hoe je hier verder mee kan verkennen. Het is in topic zoom om gemakkelijk om ook te schakelen tussen bronnen, ik verwacht dan persoonlijk ook dat er uiteindelijk op jouw website de bounce rate dat vele malen hoger kan zijn. Maar dat is natuurlijk speculatie.
Visueel verkennen komt natuurlijk voor bij sommige onderwerpen die hier naar vragen, dus bijvoorbeeld kerstversieringen. Je zult dan kunnen bladeren door verschillende stijlen en ideeën, en hoe je hier snel kan doorzoeken. Leunt dan de richting op van Pinterest.
Hoe dit allemaal verder gaat ontwikkelen is natuurlijk de vraag, welke positie jouw website hosting inneemt in deze nieuwe vorm van zoekresultaten zal de tijd nog moeten leren. Houdt dus bij hoe jouw website in de zoekresultaten verschijnt en kijk in Google Analytics de aankomende maanden hoe jouw organische resultaten eruit blijven te zien.
Verder zal er wellicht weinig veranderen voor jouw website, mits je voldoet aan de voorwaarden van Google en heldere en zuivere content gebruikt wat mensen graag lezen. Dan zal jouw website dus zoals normaal scoren of juist een boost krijgen. Mits je nog gebruik maakt van een website die niet snel is, niet geschikt is voor mobiel, niet veilig is of anderzijds geen prettige ervaring biedt aan de lezer. Dan zal hier dus wellicht wel een negatief effect op bestaan. Wil je ook weten hoe jouw website verbeterd kan worden aan de hand van de Google voorwaarden? Neem dan eens een kijkje bij onze partner MijnWebdesignPartner.nl. Hierin kunnen we je stap voor stap begeleiden om ook van jouw website een succes te maken op het gebied van organisch en betaalde zoekresultaten! Maak nu vrijblijvend een afspraak met ons om het een en ander te bespreken voor jouw bedrijf.
Bronvermelding: https://www.searchenginejournal.com/google-search-redesign/421415/