Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Met negatieve feedback omgaan

Met negatieve feedback omgaan
MijnHostingPartner

Met negatieve feedback omgaan

Als je een eigen webshop op je hosting hebt staan dan zal het wel eens voorkomen dat je negatieve feedback krijgt.Dit kan best vervelend zijn als je een beginnend bedrijf bent omdat dit vervelende gevolgen kan hebben.
Het is belangrijk dat je dit dan ook oppakt en reageert echter hoef je dit niet direct te doen.Je kan hier beter je tijd voor nemen om dit te analyseren en een uitgebreidere reactie dan dat je hier direct op reageert.
Zo kan je goed de klacht van de klant oppakken en hier alsnog een reactie op geven.Als je dit goed doet kan je een ontevreden klant alsnog tevreden maken en wellicht past die gene zijn review dan wel aan.In deze blog post gaan we doornemen hoe je precies om moet gaan met negatieve feedback.

Wat moet ik niet doen?

Een van de belangrijkste dingen die je niet moet doen is uit emotie reageren.Het kan vervelend zijn dat een klant een review achter laat die in jou ogen onterecht is.
Je dient hier echter niet uit woede op reageren want naast dat het onvriendelijk is is de klant ook niet de enige die dit kan zien.Andere klanten kunnen dit namelijk ook zien en als je hier boos op reageert kunnen ze er van uit gaan dat je dit bij andere klanten ook doet.
Dit geeft de klant niet alleen het gevoel dat hij niet serieus genomen wordt maar het staat ook nog onprofessioneel.Je kan beter een paar dagen de tijd nemen om te reageren met een passend antwoord en oplossing dan dat je direct boos reageert.
Zo kan je bijvoorbeeld telefonisch contact zoeken met de klant en hem hier eventueel compensatie voor aanbieden.Wanneer je hiermee de klant tevreden weet te stellen kunnen ze eventueel de review aanpassen of verwijderen.
Ook moet je geen reviews negeren als je hier geen reactie op geeft ondanks dat je contact hebt gehad dan zal dit ook opvallen.Het is immers ook van je klanten belangrijk om te zien hoe je als bedrijf op kritiek reageert.

Wat moet ik wel doen

Hiervoor hebben we dingen opgenoemd die je niet moet doen als je een negatieve review krijgt maar er zijn ook dingen die je wel moet doen.Een van de meest belangrijke dingen wat je in je reactie moet doen is begrip voor de klant tonen.
Als je je namelijk verplaatsts in de schoenen van je klant dan zijn ze ook sneller bereid om hun review te verwijderen of zelfs aan te passen.Ook dien je er op te letten dat je aangeeft dat je het vervelend voor de klant vind dat ze het zo ervaren hebben.
Stel hierna voor om eventueel telefonisch contact te hebben zodat je het volledige verhaal van de klant aan kan horen.Vaak zijn klanten op deze manier ook makkelijker om mee te praten waardoor je makkelijker een oplossing kan krijgen.
Ook is het belangrijk om je achterhoofd te houden dat een negatieve review vaak niet persoonlijk op je gericht is.

Negatieve reviews kunnen ook goed zijn

Vaak kan je als je een negatieve review hebt er nog altijd iets positiefs uit halen.Zo kan je bijvoorbeeld indien het mogelijk is in de toekomst voorkomen dat een andere klant de zelfde problemen ondervind.
Ook kan je er binnen jou bedrijf of op je webhosting wijzigingen toepassen om je klanten alsnog tevreden te stellen.Zo kan je negatieve reviews gebruiken om je diensten te verbeteren en problemen in de toekomst te voorkomen.
Mocht je verder nog vragen hebben dan je altijd kijken of er een chat medewerker aanwezig is.Indien er niemand op de chat aanwezig is kan je een ticket aanmaken via ons ticket systeem.Contact via Facebook of Twitter is ook mogelijk.