Mail contact met je klanten
De meeste bedrijven hebben tegenwoordig een eigen website met daarbij een bijbehorende hosting.Als je dit hebt is de kans vrij groot dat je hierbij ook gebruik maakt van een eigen e-mail adres.
Je kan dit e-mail adres niet alleen gebruiken om naar je klanten te mailen of om order bevestigingen te sturen.De mail is namelijk ook een uitermate geschikte manier om reclame te maken voor je winkel.
Je kan dit dan door middel van nieuwsbrieven doen maar er zijn natuurlijk ook alternatieven.Zo is het verstandiger om je klanten persoonlijk te benaderen via een e-mail, we gaan in deze blog post doornemen hoe je dat het beste kan doen.
Persoonlijke aanbiedingen
In de mail kan je persoonlijke aanbiedingen maken voor bijvoorbeeld vaste klanten op basis van hun koop gedrag.Denk hierbij aan het korting geven voor producten waarin ze wellicht wel interesse in hebben.
Ook is het bij persoonlijke aanbiedingen ook belangrijk dat je de desbetreffende klant ook persoonlijk benaderd.Begin de mail dus niet met "geachte klant" maar bijvoorbeeld met "geachte meneer Jansen"
Ook kan je het op basis hiervan de mail nog iets persoonlijker maken door het iets informeler te verwoorden.Je hoeft dus niet met geachte te beginnen, het is ook mogelijk om de mail te beginnen met bijvoorbeeld "Dag Jan"
Social media
Naast het mailen is het ook nog belangrijk dat je gebruik maakt van social media.Je kan dit namelijk perfect gebruiken voor weggeef acties, aankondigingen en kortingen.
Hierom is het ook aan te raden om de social media links van je bedrijf in de mail te vermelden.Je kan hiermee de klanten dus ook indirect aansporen om je te gaan volgen op social media.
Een ander voordeel van social media is dat als klanten een klacht hebben willen ze soms nog wel eens naar social media gaan.Je kan dan via social media alsnog klachten in behandeling nemen van de desbetreffende klant om ze alsnog tevreden te stellen.
Vraag je klanten om feedback
Je wilt hierbij natuurlijk ook weten of je het wel goed doet.Daarom is het belangrijk om hierbij ook feedback te vragen aan je klanten, die kunnen je namelijk hier het beste beeld van geven.
Op basis van de feedback van je klanten kan je dan je mail campagne aanpassen zodat het nog effectiever werkt.Ook is het belangrijk dat je klanten niet standaard in schrijft voor dit soort campagnes.
Dit kan namelijk het tegenover gestelde effect hebben, sommige mensen vinden dit namelijk erg vervelend en willen hier niks mee te maken hebben.
Mocht je verder nog vragen hebben over dit onderwerp dan kan je altijd kijken of er een chat medewerker aanwezig is.Indien niemand op de chat aanwezig is dan kan je altijd een ticket aanmaken richting onze helpdesk.