Klantenservice tips voor je webshop
Als bedrijf zijnde is het belangrijk voor je klanten dat ze voldoende ondersteuning krijgen bij je producten.Vooral bij technische diensten zoals hosting is dit vooral belangrijk omdat dit best ingewikkeld is.
Het is hierom belangrijk dat jij en je medewerkers hier voldoende ondersteuning kunnen bieden voor je klanten.In deze blogpost gaan we een aantal tips mee geven over hoe je een goede klantenservice kan bieden voor jouw klanten.
Hoe je support kan bieden
Niet alleen is het belangrijk om je klanten voldoende support te bieden maar er moeten ook verschillende manieren van support zijn.Denk hierbij bijvoorbeeld aan het mailen van je klanten, de meeste mensen zullen je namens de mail benaderen.
Vrijwel iedereen gebruikt hiervoor een info@ adres, denk hierbij aan info@JeDomeinNaam.nl.Het is dan ook aan te raden om hier gebruik van te maken, dit maakt het makkelijk voor je klanten om je te bereiken.
Naast ondersteuning over de mail is het ook handig om gebruik te maken van een livechat.Dit is voornamelijk handig omdat je hier meerdere mensen tegelijkertijd op kan helpen.
Als je al langer klant bij MijnHostingPartner.nl bent dan zul je al wel gemerkt hebben dat wij ook gebruik maken van een livechat systeem.Ook kan je ondersteuning bieden via bijvoorbeeld je telefoon.
De voordelen van een Livechat
Het kan natuurlijk best een moeilijke keuze zijn om te kiezen tussen telefonisch support of een livechat.Indien je de diensten zo goedkoop mogelijk wilt houden is het aan te raden om voor een livechat te gaan.
Naast dat het goedkoper is dan telefonisch support is het ook nog eens een stuk efficiënter gebleken.Via de telefoon kan namelijk maar 1 iemand tegelijk geholpen worden, er zullen dus meerdere mensen ingehuurd moeten worden voor de telefoon.
De kosten hiervan kunnen aardig hoog oplopen als je alleen telefonisch support levert.Hierom is een livechat ontzettend handig, je kan hierbij goedkoop meerdere mensen tegelijk te woord staan.
Een ander voordeel is ook dat je je niet hoeft te herhalen als een klant je bijvoorbeeld niet verstaat.Dit komt omdat het natuurlijk in tekst vorm is waardoor de klant het elk moment terug kan lezen.
Een nadeel is wel dat je soms iets langer moet wachten voordat je een antwoord op je desbetreffende vraag hebt.Dit heeft er mee te maken met het feit dat alles uitgetypt moet worden waardoor het soms wat langer kan duren.
Ook voor spoed problemen gaat de voorkeur altijd uit naar telefonisch support.Dit komt omdat ze dan direct in contact staan om hun probleem uit te leggen.Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan kan je altijd kijken of er een chat medewerker aanwezig is.Indien er niemand op de chat is dan kan je een ticket richting de helpdesk aanmaken in het klantenpanel.