Hoe zorg ik er voor dat mijn website goed leesbaar is?
Hoe zorg ik er voor dat mijn website goed leesbaar is?
Als je zelf een schrijver of blogger bent dan heb je er gegarandeerd mee te maken gehad, de leesbaarheid van jou tekst.Nu denk je natuurlijk, hoe is dit van toepassing op mijn Hosting?
Dit heeft er mee te maken dat de teksten op jou website ook goed leesbaar moeten zijn.Als jou content goed leesbaar is dan wordt jou website daar ook automatisch klant vriendelijker op.Dit maakt het namelijk prettiger voor jou gebruikers om dit te lezen, maar hoe zorg ik daar nou voor?
Tips voor het beter leesbaar maken
Omdat tegenwoordig iedereen een telefoon heeft is het natuurlijk hartstikke belangrijk dat je gebruikers het kunnen bekijken op hun telefoon.Uit een onderzoek bleek namelijk dat meer dan 50 procent van alle internet gebruikers op een telefoon zitten.Als die mensen jou website bezoeken via een telefoon is het wel belangrijk dat het goed leesbaar voor ze is, daarom is het belangrijk om Mobile First te werken.
Gebruikers die zullen natuurlijk niet altijd verstand hebben van wat op jou website staat, daarom is het belangrijk om alles simpel te houden.Denk hierbij aan het vermijden van zogenaamde vak-taal dit kan namelijk heel erg verwarrend zijn voor een nieuwe gebruiker.
Wat je niet moet doen
Ook zijn er een aantal dingen die je moet vermijden omdat het dan minder prettig is om te lezen.Het vermijden van gekleurde teksten is aan te raden.Dit zal niet prettig zijn voor de gebruiker die tekst leest het is dus belangrijk dat de letter kleuren zwart of wit zijn.
Echter geld dit niet alleen voor de teksten, dit geld ook voor de achtergrond van de teksten.Het is bijvoorbeeld helemaal niet prettig om te lezen vanaf een knal gele achtergrond.Wij raden ook aan om achtergrond plaatjes te vermijden, omdat hier vaak nogal wisselende kleuren bij zitten.Uiteraard kun je we plaatjes gebruiken naast jou teksten om de tekst wat interessanter te maken.
Mocht je verder nog vragen hebben over de leesbaarheid op jou Hosting dan kun je natuurlijk altijd kijken of er een chat medewerker beschikbaar is.Indien er geen chat medewerker beschikbaar is kun je altijd een ticket aanmaken richting onze helpdesk.