Hoe promoot ik mijn bedrijf?
Beginnende bedrijven die kennen het waarschijnlijk wel, het promoten van je eigen bedrijft. Dit kan redelijk moeilijk zijn als je net begint, aangezien dit behoorlijk veel geld kan gaan kosten.
Het is voor bedrijven interessant om een eigen website te hebben met bijbehorende hosting. Je bent dan namelijk als bedrijf dan online te vinden voor je klanten.
Dit is ook een mogelijkheid voor je bedrijf om nieuwe klanten voor je winkel binnen te halen. Echter moet je dan ook wel reclame maken voor je bedrijf, maar hoe doe je dat precies?
We gaan in deze blog post enkele tips behandelen over hoe je jouw bedrijf zo goed mogelijk kan promoten.
Maak blogs voor jouw website
Het is belangrijk dat je regelmatig je content vernieuwd op je eigen website, je komt hiermee namelijk hoger in Google te staan. Je kan dit het beste doen door middel van blog posts, hiermee plaats je namelijk ook nieuwe content op je website.
Natuurlijk dien je met het bloggen ook rekening te houden met een aantal dingen. Een van die dingen is het verwerken van links in die artikelen, je kan dit dan linken naar je eigen pagina.
Indien je bijvoorbeeld WordPress hosting diensten levert kan je die naar je dienst toe laten wijzen. Je maakt hierbij dan gebruik van interne links, dit zijn links op je website die naar je eigen pagina wijzen.
Ook kan je gebruik gaan maken van externe links, hiermee laat je een andere website naar jouw website verwijzen. Dit wordt ook wel eens backlinks genoemd, je kan dit bijvoorbeeld doen door op een website een gast blog te plaatsen.
Maak gebruik van social media
Ook kan je jouw bedrijf promoten via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Hierbij zijn er ook een aantal dingen die je niet moet doen, een van die dingen is het kopen van volgers.
De reden dat je dit niet moet doen is omdat je hier vaak onnodig voor betaald. Je krijgt er hierbij wel meer volgers door maar die volgers die zullen jouw berichten helemaal niet lezen.
Als je echte volgers hebt dan zullen deze je berichten namelijk vanzelf zien en misschien zelfs delen. Ook zal dit voor andere mensen opvallen, als je 5000 duizend volgers hebt maar niemand reageert op je berichten dan is dit wel opvallend.
Reviews
Ieder bedrijf ziet graag tevreden klanten, een tevreden klant komt namelijk vaak terug. Dit soort klanten kunnen ook wat voor je eigen bedrijf betekenen, ze kunnen namelijk reviews achter laten.
Veel mensen kijken voor ze ergens iets kopen namelijk naar de reviews van bedrijven. Als je hier veel positieve reacties hebt staan dan zijn mensen vaak ook sneller geneigd om wat te kopen.
Mensen zien dan namelijk dat andere klanten ook tevreden zijn over je diensten of product. Dit kan mensen dus aansporen om een aankoop op je website te doen.
Natuurlijk kan het ook zijn dat je wel eens een negatieve review krijgt, ook hier dien je mee om te leren gaan. Wanneer iemand een negatieve review heeft geplaatst dan kan je hier het beste netjes op reageren.
Je kan hierbij verder eventueel vragen of de klant via de mail contact met je op kan nemen. Hiermee kan je dan samen tot een oplossing komen waardoor de klant achter af toch tevreden kan zijn.
Vaste klanten
Als je klanten hebt die al langer dan bijvoorbeeld 5 jaar klant bij jou zijn kun je hier iets speciaals voor doen. Denk bijvoorbeeld aan een speciale korting voor de desbetreffende klant.
Dit kan een positieve gedachte bij de klant achter laten waardoor de kans groter is dat de klant je bedrijf aan beveelt. Ook kan je vragen aan de klant of die eventueel zo vriendelijk kan zijn om een review achter te laten.
Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan kan je altijd kijken of een van onze chat medewerkers aanwezig is. Indien er niemand op de chat aanwezig is dan kan je een ticket aanmaken richting onze helpdesk.