Hoe hou ik mijn klant tevreden
Als je een eigen webshop hebt dan wil je natuurlijk wel ten alle tijden je klanten tevreden houden.Dit kan echter niet altijd even makkelijk zijn en daarom nemen wij in deze blog post een aantal tips door.
Zorg dat je website snel is
De meeste winkels hebben tegenwoordig een eigen webwinkel zodat hun klanten ook kunnen bestellen.Het is daarom ook belangrijk dat je de juiste hosting hebt voor je website.
Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat je website snel genoeg voor de bezoeker is.Niks is namelijk zo frustrerend als een langzame website, de eerste paar seconden zijn dus hartstikke belangrijk.
Meestal bepalen bezoekers namelijk binnen 10 seconden of ze op de website blijven of niet.Om deze reden is het dus belangrijk dat je website vrijwel direct ingeladen wordt.
Gelukkig zijn er verschillende manieren om je website een stuk sneller te maken.Denk er bijvoorbeeld aan dat je de afbeeldingen niet al te groot moet hebben, een te grootte afbeelding heeft namelijk lang nodig om in te laden.
Ook kan je beter gebruik maken van het jpg formaat in plaats van het png formaat, jpg neemt namelijk minder ruimte in.Overweeg ook om GZIP te gaan gebruiken op je website, hiermee worden je bestanden gecomprimeerd en dus kleiner.
Maak het gemakkelijk voor je klanten
Ook is het voor de klant belangrijk dat ze gemakkelijk een bestelling kunnen plaatsen op jou website.Zo zou dit optimaal zijn als klanten binnen enkele klikken kunnen bestellen.
Bij bestaande klanten kan je het bijvoorbeeld zo instellen dat de gegevens gewoon opgeslagen worden.Dit maakt het makkelijk om binnen een paar klikken een bestelling te plaatsen.
Als nieuwe klant moet je hier dan uiteraard alsnog wel je gegevens in voeren.Echter kan je de klant aanbieden om hierna de gegevens op te slaan zodat ze bij de volgende bestellingen gemakkelijk af kunnen rekenen.
Bedankt je klanten
Je klanten zijn natuurlijk het belangrijkste om je winkel draaiende te houden, daarom is het ook niet meer dan normaal dat je die klanten af en toe bedankt.Er zijn verschillende manieren om dit te doen, denk bijvoorbeeld aan een speciale aanbieding voor die klant.
Zo zullen klanten zien dat ze gewaardeerd worden door jou en zullen ze sneller genijgd zijn om nog een bestelling te plaatsen.Mocht je de informatie hebben dan kan je natuurlijk ook altijd op de verjaardag de klant een speciale aanbieding en een felicitatie sturen.
Indien je hier verder nog vragen over hebt kan je altijd kijken of er een chat medewerker beschikbaar is.Mocht er niemand op de chat aanwezig zijn dan kan je een ticket aanmaken richting onze helpdesk.