Categorieën
Wat is Pushmail?
Wat is PushMail?
Pushmail is een email die bij ontvangst op de mailserver rechtstreeks wordt doorgestuurd naar een mobiel apparaat zoals een Tablet of Smartphone.
Dus je hoeft zelf nooit te gaan kijken of er nog mails in je mailbox zitten. Zodra ze binnen zijn op de server krijg je direct op al je apparaten een melding hiervan. En wanneer je hem leest op 1 apparaat dan synchroniseerd dit automatisch met alle andere.
Pushmail wil niets anders zeggen dat wanneer er een wijziging optreedt in je mailbox je de wijziging direct ook op je Smartphone of Tablet ziet.
Wordt er een bericht ontvangen in je mailbox dan zie je dit bericht ook direct op je Smartphone of Tablet.
Het werkt ook andersom. Maak je een afspraak in je agenda op je telefoon, dan staat deze afspraak ook direct in jouw mailbox.
Pushmail is een email protocol wat anders werkt dan POP of IMAP of Exchange. Dit is een manier waarop je email direct in je inbox hebt wanneer dit wordt verstuurd. De Push instellingen werken namelijk zo dat elk verzonden bericht gelijk in de inbox staan. Ze hoeven niet te "Luisteren" voor nieuwe berichten zoals IMAP of POP moeten. Dit is natuurlijk een groot voordeel wanneer je afhankelijk bent van je email als bedrijf of particulier. Push mail is voornamelijk makkelijk met samenwerken tussen meerdere apparaten zoals je Tablet of Smartphone. Voor iemand die veel onderweg zit is dit fijn om gelijk over al je mails te beschikken en niet hoeft af te wachten op de synchronisatie.
Agenda
Met Pushmail wordt het ook mogelijk om optimaal gebruik te maken van je agenda op al je apparaten. Met IMAP of POP heb je namelijk alleen de mogelijkheid om je agenda te gebruiken op 1 apparaat. Met Pushmail heb je ook je agenda op al je apparaten gelijk lopen. Zo heb je altijd toegang tot je afspraken en notities.
Je favoriete apps zijn te gebruiken om je Email en Agenda op in te stellen, zo heb je de vrijheid om jouw favoriete app te gebruiken of het nu Gmail Bluemail of Outlook is.
Wanneer je Pushmail wilt activeren onder je account hoef je dit alleen aan te geven in een ticket. De rest regelen wij voor je.