Categorieën
E-mail instellen - Outlook 2016
E-mail instellen - Outlook via control panel
Email account instellen voor Outlook 2016
In dit artikel word behandeld hoe je een email account kunt instellen in Outlook 2016 bij de webhosting van MijnHostingPartner.nl.
Als je nog geen email account hebt dan kun je dit via de volgende wijze aanmaken.
Je opent Outlook en komt in het volgende scherm:
Hierna druk je door op volgende.
Je voert de gegevens in van jouw account, dus je:
- Naam
- Email adres , zoals aangemaakt via eerder vermeld artikel.
- En jouw wachtwoord voor het mailaccount.
Wil je controleren of je het juiste wachtwoord hebt?
Dan kun je proberen in te loggen via de webmail op:
https://webmail.mijnhostingpartner.nl/Login.aspx
Lukt dit niet dan kun je het wachwoord van uw account herstellen op de volgende wijze.
Selecteer na het invullen van de gegevens de optie " Handmatige instelling of extra servertypen. " Klik hierna op Volgende.
In dit geval installeren wij een IMAP account, je selecteerd die optie en drukt weer op volgende.
Voer jouw gegevens op de volgende wijze in:
Let op dat je de de instellingen bij Meer Instellingen ook overneemt, zonder werkt jouw email account niet.
Voor inkomende mail gebruiken wij in dit geval IMAP, het serveradres hiervoor is:
imap.mijnhostingpartner.nl (poort 143)
Uitgaande email server is:
smtp.mijnhostingpartner.nl (poort 25, 26)
Wil je de SSL instellingen gebruiken voor jouw email dan kun je de volgende poorten gebruiken.
Indien je POP wilt gebruiken dan kun je het volgende server adres gebruiken:
pop.UwDomeinNaam.nl (poort 110)
Als je hierna op volgende drukt dan word er een test uitgevoerd door Outlook. Het doel is uiteraard 2 groene vinkjes zoals hieronder:
Indien je dit niet hebt bij het tweede vinkje dan is er iets fout bij de smtp server. Controleer bovenstaand hiervoor.
Als je alles nogmaals gecontroleerd heeft dan kun je poort 26 proberen in plaats van 25.
Mocht het je niet lukken om de mail in te stellen dan graag screenshots maken van jouw instellingen binnen outlook en dit aan ons melden in een ticket.
Dan wordt dit voor jw nagekeken.
Noot:
Indien je niet uit bovenstaand artikel komt en wij jouw scherm overnemen om je verder van dienst te zijn behouden we ons voor om hier kosten voor in rekening te brengen. MijnHostingPartner.nl heeft een zeer hoge servicegraad maar voelt zich niet verantwoordelijk om problemen op te lossen die veroorzaakt worden door situaties die buiten ons om gaan. Indien een servicemedewerker het gevoel heeft dat de werkzaamheden langer duren dan 5-10 minuten dan kan hij aangeven dat er kosten worden doorberekend. De servicemedewerker zal op dat moment een vast bedrag met je afspreken. Je dient rekening te houden met € 35,00 excl. BTW per 15 minuten. Heb je vragen hierover dan kunt je deze direct vragen aan de helpdeskmedewerker.