Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Oude Content recyclen

Oude Content recyclen
MijnHostingPartner

Oude Content recyclen

Voor veel websites is er een vrijwel constante vraag naar nieuwe content om relevant te blijven, nieuwe bezoekers aan te trekken, en bestaande bezoekers te kunnen vasthouden. Eerder gepubliceerde content recyclen kan een manier zijn het werk hierin gemakkelijker voor jezelf te maken, of juist de content te kunnen aanbieden op een nieuwe frisse manier. Laten we in deze blog post een kijkje nemen naar de manieren die jij kunt gebruiken om oude content opnieuw in te kunnen zetten. 

Het aanpassen of transformeren van de content in nieuwe formaten

Eerder gepubliceerde of gebruikte content kan op meerdere manieren worden gerecycled, waarom je dit zou willen heeft meerdere voordelen hieraan vast. De hoofdreden hierachter is dat je content opnieuw kunt aanbieden aan doelgroepen die je wellicht eerder niet bereikt had. Waardoor je weer een nieuwe influx kan hebben van bezoekers naar je website, en zo weer nieuwe kansen creëert.

Het recyclen van de content is ook vaak eenvoudiger dan het maken van nieuwe content. Je hebt namelijk bijvoorbeeld al het onderzoek gedaan naar de cijfers, ervaring in de materie en inzicht in wat hier het meest aansprekende van was dankzij tools zoals Google Analytics. Dit betekend dat je vaak content sneller kunt recyclen dan geheel vanaf nieuw te beginnen. En zo één onderwerp of sleutelwoord beter kunt bedienen, dan enkel wanneer je de content maar op één manier aanbied. 

Podcast of audiofragment

Je geschreven content overzetten in Podcasts of audiofragmenten kan niet alleen nieuwe bezoekers aantrekken, maar ook jouw website toegankelijker maken voor mensen met een visuele beperking.  Deze doelgroep kunnen dan eenvoudig luisteren naar de content, en hoeven dit niet te doen in de automatische robot stem.

Audio fragmenten of podcasts kunnen het beste direct bovenaan de geschreven content worden geplaatst om deze reden. En ook via platformen zoals Spotify of Apple Podcasts geheel nieuwe doelgroepen aanspreken. Platformen zoals deze hebben namelijk al een grote gebruikersbasis, die ook altijd op zoek zijn naar nieuwe interessante content. Zo kan je die mensen ook aanspreken. 

Video voor YouTube

YouTube is tevens een platform wat grote kansen kan bieden aan websitebeheerders met een focus op content. Video’s in zowel kort als lang formaat hebben een gigantische doelgroep die bereikt kan worden op YouTube, aangezien deze website een groot wereldwijde bezoekersbasis al bezit. Video’s die opvallen en viraal gaan kunnen hierdoor snel miljoenen kijkers trekken. Zal jouw video over de “beste USB muis voor Windows“ ook miljoenen kijkers trekken? Dat is natuurlijk niet in elk geval realistisch. Maar alsnog kunnen de vreemdste en onwaarschijnlijkste onderwerpen een groot publiek vinden. 

Jouw eerdere blog post of pagina op je website kan je relatief eenvoudig overzetten naar een filmpje, en kan het beste hierna direct op die pagina ook worden ingesloten. Zo biedt je bestaande bezoekers op je website om eenvoudig een video te kijken voor het onderwerp, of deze in plaats hiervan te lezen. 

Infographic of Sociale Media post

Blog posts of pagina’s met een duidelijke conclusie of punten waar percentages uitgehaald kunnen worden kunnen tevens omgezet worden in Infographics, grafieken, en tabellen. Met dergelijke afbeeldingen die hiervan gemaakt kunnen worden kan je een groter publiek trekken op Sociale Kanalen, aangezien dit een korte “snackbare” variant levert van de content. 

Een handige tool die hiervoor gebruikt kan worden is Canva, waar je eenvoudig punten in kan verwerken en met de templates die ze hiervoor hebben snel een mooi resultaat van kunt maken. Zonder dat je zelf een dag bezig dient te zijn met het maken van de grafische onderdelen. 

E-book of whitepaper maken

Wanneer je al beschikt over een aardige voorraad aan bestaande content kan je er ook voor kiezen om dit om te zetten naar een E-book of whitepaper. Dit is echter niet iets wat zo snel gaat als de andere manieren die hierin zijn behandeld. Met uitzondering van een Whitepaper. Een E-book brengt namelijk nog aardig wat werk met zich mee, en kan meerdere werkdagen in beslag nemen om in elkaar te zetten. Je wilt namelijk dat je E-book ook nog te lezen is, en niet enkel een samengeraapt geheel. Enige vloeiende tekst om de aparte pagina’s aan elkaar te verbinden is vaak noodzakelijk, als ook het inschikken en aanpassen naar een .pdf bestand, of een E-book bestandsextensie zoals een .epub.

Ebooks of whitepapers zijn vaak een “upsell” of een manier om bezoekers om te zetten naar betalende klanten. Zelf zal een Ebook of Whitepaper voor weinig verkeer naar de website zelf zorgen, maar kan wel gebruikt worden als lokkertje voor een email adres, of een manier om van jouw blog of contentwebsite inkomsten te generen naast advertenties. 

Maak jij er al werk van om jouw bestaande content te recyclen? Laat het ons weten via Sociale Media!