Met een website heb je altijd behoefte aan tekst het is verleidelijk om enkel de focus te leggen op zoekmachines en de tekst vol te stoppen met relevante keywords en dit op die manier kunstmatig proberen hoger te laten stijgen in de zoekresultaten. Dit is echter sinds de laatste Google Updates vrijwel onmogelijk gemaakt om hiermee te stijgen. De focus dient namelijk gelegd te worden op de bezoeker en op de tweede plek dient een oog gehouden te worden op zoekmachines. Laten we in deze blog post
De meeste mensen die met hun eerste website aan de gang zullen gaan kiezen voor WordPress als hun Content Management Systeem. WordPress heeft als grootste voordeel dat het eenvoudig is in zijn gebruik en erg goed is in het maken van de content op een vertrouwde manier. Veel mensen die al enige ervaring hebben met het werken binnen een tekstverwerker zoals Microsoft Word of soortgelijk kunnen zonder al te veel moeite overweg met WordPress. Laten we in deze blog post een aantal zaken bespreken
Het kan gebeuren dat de prestaties van je website in een dip belanden wat kan leiden tot een afname van het verkeer en de betrokkenheid van gebruikers. Gelukkig zijn er verschillende stappen die je kunt nemen om je website weer op het goede spoor te krijgen. Met de tips die wij behandelen in deze blog post kan je ervoor zorgen dat de groei van je website weer op de goede rit komt. Laten we beginnen! Neem een stap terug en analyseer Begin met het analyseren van de situatie. Maak gebruik van webanalysetools
Er zijn een hoop webmasters kleine bedrijven en freelancers die het niet bij 1 website houden. Je kan namelijk eenvoudig meerdere websites opzetten en in de loop van de jaren kan je een aardige portfolio opbouwen van domeinen en ook bijbehorende websites. Laten we in deze blog post een kijkje nemen naar hoe dit bij jouw in elkaar kan steken en hoe je hier het overzicht in behoud. Veiligheid voorop – Houdt een onderhoudsschema bij Het internet staat niet stil en de techniek waarmee jouw
Een van de cruciale factoren voor het succes van een website is de laadsnelheid. Bezoekers hebben weinig geduld en verwachten directe toegang tot de gewenste informatie. Om ervoor te zorgen dat jouw website een naadloze gebruikerservaring biedt is het essentieel om de laadtijden tot een minimum te beperken. In deze blogpost gaan we dieper in op enkele praktische stappen die je kunt nemen om de prestaties van je website te verbeteren. Media optimaliseren Een van de belangrijkste boosdoeners voor
Soms ontkom je er niet aan om bepaalde werkzaamheden in de nacht uit te voeren voor je website. Bijvoorbeeld met grote overzettingen nieuwe website designs en andere ingrijpende zaken is dit vaak de enige manier om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk bezoekers en klanten hier last van hebben. In de IT in zijn algemeen is in de nacht werkzaamheden en updates uitvoeren geen vreemd concept. Laten we in deze blog post een aantal aspecten hiervan bespreken en hoe jij ervoor kunt zorgen dat jouw website
Het internet staat niet stil voor webmasters veranderd er telkens wel iets wat op een andere manier opgepakt dient te worden. Veel website beheerders hebben de laatste jaren gemerkt dat het niet langer voldoende is om uitsluitend op advertentie-inkomsten te vertrouwen. Het diversifiëren van inkomstenbronnen is essentieel voor het succes en de veerkracht van je content website. In deze blog post duiken we dieper in op de verschillende manieren waarop je jouw inkomstenstromen kunt diversifiëren
Zichtbaar zijn en mensen op de website krijgen is een van de dagelijkse werkzaamheden van menig webmaster een website heeft namelijk vaak enkel maar bestaansrecht als deze ook daadwerkelijk bezocht wordt. Als het gaat om het vergroten van je online aanwezigheid zijn er twee belangrijke spelers waar iedereen al deels bekend mee zal zijn: organisch zoekverkeer en betaalde advertenties op platforms zoals Google. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze twee en welke aanpak past het beste
Advertentieblokkers zijn al lang een punt van discussie tussen internetgebruikers en adverteerders. Voor veel mensen zijn ze een zegen een manier om de online ervaring te verbeteren door irritante advertenties te blokkeren. Maar wat als we een andere benadering zouden kunnen overwegen: het aanmoedigen van advertentieblokkers om bepaalde advertenties toe te staan? Als website eigenaar is het voor jou natuurlijk belangrijk om ervoor te zorgen dat advertenties worden weergegeven en interactie mee