De eerste artikelen schrijven voor een blog
Gefeliciteerd! Je bent een blog begonnen, dit heb je gedaan met WordPress, Joomla, Drupal of Umbraco. De layout heb je geregeld via een mooi thema wat overeenkomt met je wensen voor de site. Je hebt jouw over ons pagina en contact pagina al geschreven en bent nu op zoek naar ideeën voor jouw eerste blog posts. In dit artikel willen we je graag een aantal ideeën geven die toegepast kunnen worden bij vrijwel elke blog. Laten we beginnen!
Het beginnen van een website om te bloggen is helemaal niet zo moeilijk meer. Met de uitgebreide kennisbank artikelen van MijnHostingPartner.nl en de hoeveelheid informatie die we voor je beschikbaar hebben is dit allemaal zo geregeld. Maar het daadwerkelijke schrijven van content kan soms moeilijk zijn om te gaan beginnen. In deze blog post delen we een aantal algemene ideen die gebruikt kunnen worden. Om ook voor jouw hobby, passie of interesse waarover het blog gaat een content strategie te bedenken.
Algemene tips voor het starten van jouw eerste posts
Om jouw eerste blog posts te gaan schrijven dien je eerst te realiseren dat blog posts van minder dan 250 woorden haast tot geen kans hebben om te ranken binnen Zoekmachines. Voor een blog website om te ranken is vaak veel meer nodig dan dat. Indien je het in gedachten had dat er 50 blog posts in een week geschreven konden worden hierdoor. Dan dien je even terug te gaan naar de planning. Een blog post, maakt vaak niet uit waarover dit gaat. Heeft meer content nodig om niet alleen in de ogen van zoekmachine crawlers te ranken.
Maar heeft dit ook nodig voor de uiteindelijke bezoeker van jouw blog. Verschillende recepten websites zijn een voorbeeld hiervan. De eerste resultaten binnen Google, geven je die alleen het recept en de ingrediënten? Of hebben ze hier ook een verhaal omheen? Merendeel wat bovenaan staat binnen zoekmachines zal hier ook een verhaal omheen hebben. Echter heeft dit weer een negatief effect gehad op de gebruikerservaring. Dus Google is hier mee bezig om anders te maken.
De lezer dient in veel aspecten op de eerste plek te staan, houdt hier dus rekening mee. En denk je in wat de eerste vragen zijn geweest voordat jij die hobby instapte. Om weer even een voorbeeld te noemen kunnen we Vogelkijken benoemen. En ga even een lijstje maken van onderwerpen die je kan verzinnen. Zoals ”welke warme kleding houdt je warm tijdens het vogelkijken in de winter?”, “De beste verrekijkers voor de startende vogelkijker”, “Verrekijkers voor gevorderde vogelkijkers”, “Beste horloges voor bij het vogelkijken”, “Het noteren van vogels in een gids”, “Vogels leren identificeren” en ga zo maar door. Denk je in wat een starter voor vragen kan hebben over de hobby. En denk je in wat de zoektermen hierbij zullen zijn. Een aantal voorbeelden die hierboven gegeven zijn kunnen uitstekend worden gezien als Buyer Intent Keywords, waar gebruikers opzoek zijn naar spullen om te kopen. En andere kunnen puur informatief worden gezien. Niet alles op je blog hoeft commercieel te zijn immers. Houdt een dergelijke lijst met onderwerpen bij op je telefoon, zodat je dit altijd kan oppakken en bijwerken waar je ook bent.
Een aantal tips voor verschillende categorieen en hoe je de website opdeelt
Om een blog post logisch in te delen zijn categorieen te gebruiken, die helpen jouw bezoekers de informatie te vinden waar ze naar op zoek zijn. En kunnen ook weer een signaal geven aan zoekmachines die ze helpt om de blog post te ranken. Met een categorie opbouw kan je ook vaak voor jezelf een beter idee krijgen waarover je gaat schrijven. Het reviewen van spullen, het informerer van nieuwkomers, of het uitleggen van technische zaken. Dit soort onderwerpen kan je het beste bij elkaar groeperen, zodat enige informatie ook bij elkaar neergezet wordt en voorgesteld wordt aan lezers om hierover verder te lezen.
De vragen opzoeken die gesteld worden
Naast het vaststellen van de content waarover je gaat schrijven is het ook belangrijk om ervoor te zorgen dat er vastgesteld wordt hoeveel hiernaar gezocht wordt. Dit doe je door het onderzoeken van het zoekvolume. In dit zoekvolume kan je inzien hoeveel bezoekers er zijn in de maand die naar dit onderwerp zoeken. Dit is nooit een vast gegeven en dient altijd met een kleine korrel zout worden beschouwd. Maar goede tools die hiervoor zijn te gebruiken zijn Google Trends, Ahrefs, keyword surfer en Semrush. Deze tools komen in een aantal varieties, en zijn betaald of gratis te gebruiken. Afhankelijk van het budget wat beschikbaar is. Hier kan dan het zoekvolume worden ingezien en is te bepalen of het de moeite waard is om over te schrijven. Ook belangrijk.
Kans maken op het ranken van de content in Google
Om kans te maken om te ranken van de content in Google is het belangrijk om niet alleen langere content te maken. Maar ook geschreven met de laatste blogging tips en trucs. Lees in onze eerdere artikelen alles hierover, en zorg ook dat jouw blog op de eerste pagina komt te staan. Ook is er via onze Partner, MijnWebdesignPartner.nl onze diensten te overwegen die ervoor zorgen dat de website beter gevonden wordt in Google.
Verwerk de tips en blijf schrijven, ook van jouw blog is een succes te maken! En voor een kleine week boodschappen aan kosten, host je al een jaar jouw website binnen de hosting van MijnHostingPartner.nl!